2012. július 30., hétfő

Csokis keksz (Chocolate chip cookies)

Nem mintha unnám a klasszikus, jól bevált kakaós-csokis kekszet, de azért kell egy kis változatosság keksz fronton is. Késő este álltam neki, hogy legyen mit majszolni a reggeli kávé mellé. Meglepően gyorsan elkészült, na meg könnyen. Nem túl édes, de elég csokis, és olyan kellemesen omlós, nem az a fogba ragadós fajta. Igazából semmi extra, házi sütik között átlagos, viszont házi keksznek nagyon finom.
A recept innen, kis módosítással. A liszt egyharmada nálam teljes kiőrlésű, a barna cukor helyett gyümölcscukrot, vanília kivonat helyett pedig házi vaníliás cukrot használtam. Most csak fél adagot készítettem, amiből 12 db lett.
Hozzávalók (teljes adag):
180 g puha vaj
120 g gyümölcscukor
2 ek vaníliás cukor
2 db tojás
300 g liszt
1 tk sütőpor
150 g étcsoki
A sütőt előmelegítettem 200 °C-ra (gázsütő), és előkészítettem egy sütőlapot. A vajat habosra kevertem a cukorral. Ezt most kézzel követtem el, ami nagyjából 10 percig tartott, mert annyira rendes szomszéd vagyok, hogy este fél tízkor már nem indítottam be a robotgépet. Amikor a cukor (viszonylag) elolvadt a vajban, hozzáadtam a tojást és azt is jól elkevertem a vajban. Aztán beleöntöttem a kockára vágott csokit és rászitáltam a sütőporral elkevert lisztet. Az egészet óvatosan összeforgattam, hogy a vaj habos állaga megmaradjon.
Púpozott teáskanálnyi adagokból vizes kézzel golyókat formáltam, rátettem a sütőlapra és ott nyomtam laposra, kb. 1/2-1 cm-esre. Ha ezt nem a tenyerünkkel, hanem a középső három ujjunkkal csináljuk, kap egy kis mintát a teteje.
Addig sütöttem, amíg szép színt kaptak. Ez nagyjából 20 percig tartott, bár a recept 10-12 percet ír. Azért legyetek résen sütés közben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...