2012. július 18., szerda

Cukkinis paradicsomos csirkemell


Hát vannak gondok a nyárral. Azon kívül, hogy egyszer elolvadunk, egyszer megfagyunk, minden dömpingszerűen ömlik ránk. Nincs kertünk, mégis kerül innen-onnan sok barack vagy sok cukkini. Most ez utóbbi feldolgozásával küzdök. Volt már leves, töltött, rántott, rakott, legyen egy fitnesz is, na meg lekvár, süti, akármi.
Ez a fitnesz izé három néven is szerepel a receptes füzetemben. Nagyon antikalóriás, béresalexandrás. De hogy mindezt kiküszöböljem, megfőztem hozzá az utolsó zacskó, költözésből ránk maradt teszkós hipós rizst.
Egy kis fennakadás van még a receptközlésben: a túlélő évelő fűszeres ládámban a kakukkfűn kívül nem ismerek fel más növényt. Szóval az illető, aki a kajába került, vagy majoránna vagy szurokfű volt (ez a hátránya a vetőszalagnak…).
Hozzávalók 2 főre:
30 dkg csirkemell
30 dkg paradicsom
30 dkg cukkini
1 kis fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
olívaolaj
bors
kakukkfű
majoránna vagy szurokfű (mindkettővel jó)
A hagymát apróra vágtam, a húst, cukkinit felkockáztam. A paradicsomot leforráztam és pár perc állás után meghámoztam, majd felkockáztam.
A hagymát kevés olívaolajon üvegesre pirítottam. Rádobtam a húst és fehéredésig pirítottam, akkor rászórtam a fűszereket, sót, borsot, fokhagymát, paradicsomot és cukkinit. Jól összekevertem és fedő alatt, lassú tűzön puhára pároltam.
Ennyi. Önálló ételként is fogyasztható, de szerintem rizzsel enni sem túl nagy szentségtörés. Cukkini-szezonban mindig kerül az asztalra, mert annyira egyszerű.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...