2012. július 24., kedd

Kukorica pakora


Az egész úgy kezdődött, hogy árválkodott két cső kukorica a hűtőben, amiket mindig elfelejtettem megfőzni. Nem baj, majd holnap megfőzöm…Nem főztem meg. Az áldatlan állapotot megoldandó, kapóra jött a vasárnap esti tévézés. Szokás szerint nagyokat nyelve és egyre éhesebben néztem a River Cottage vegetáriánus szériájának legújabb részét. Többek között kukorica pakora is készült. Azt hiszem erre vártak a kukoricák.
A pakora nem ismeretlen jelenség a konyhában, de még sosem jutott eszembe, hogy nem csak bundázni lehet a tésztával, hanem bele is lehet keverni a zöldséget.
Egyetlen gond volt csak vele, hogy nem igazán volt jó minőségű a csicseriborsó liszt, túl durvára volt őrölve és ettől kicsit szétestek a korongok. De az ízén nem rontott. Szóval érdemes finomra őrölni hozzá a lisztet, ha alapból nem az.
Ez most fél adag tészta. Eredeti recept megtalálható itt.
Hozzávalók:
2 cső kukorica
1-2 újhagyma finomra vágva
1/2 chili
1/2 ek finomra tört koriander
olaj a sütéshez
Hozzávalók a tésztához:
125 g csicseriborsó liszt
1/2 tk só
1 púpozott tk római kömény
1 púpozott tk őrölt koriander
1/2 tk kurkuma
cayenne bors
1/2 tk sütőpor
125 ml hideg víz
A mártogatóshoz:
1 kis doboz joghurt
3 ek finomra vágott menta
A kukoricáról éles késsel hosszában levágtam a szemeket, összekevertem az apróra vágott chilivel, hagymával, korianderrel és félretettem, amíg összekevertem a tésztát.
A tésztánál először a lisztet összekevertem a fűszerekkel, sóval, sütőporral. Aztán apránként hozzáadtam a vizet. Olyan sűrű palacsintatészta-szerűség kell, hogy legyen. Végül belekevertem a fűszerezett kukoricát. Kb. fél centi olajat melegítettem egy serpenyőben, és ebbe engedtem bele 1-1 ek tésztát. Mindkét oldalukat 2-3 percig sütöttem.
Mi csak natúr joghurtba mártogattuk. Ropogós, fűszeres tészta, édes, krémes kukoricával. Hmm. Nem volt egy szokványos vacsora. Gyorsan készült, gyorsan fogyott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...