2012. július 13., péntek

Sárgabarackos mandulás süti és az egyensúlytészta


Igencsak nehezteltem az időjárásra az elmúlt hetekben. Itt a sok gyümölcs, és a gyümölcsös sütik ideje, és nem tudok sütni semmit, mert alapból 32 fokos a hűvös konyhám. Úgyhogy most igyekszem bepótolni az elmaradt sütiket.
Bevallom sosem hallottam még az egyensúlytésztáról azelőtt. Biztosan ettem már, meg talán sütöttem is, csak nem tudtam, hogy ezt így hívják. Gyakorlatilag zsíros piskóta, csak az nem hangzik túl jól.
Ez a recept a Lajos-Hemző páros 99 Házi sütemény c. könyvéből van. Nagyon szeretem ezt a könyvet. A fő tésztakategóriák szerint csoportosítja a recepteket. Nagyon pontosan leírja, hogyan készítsünk jó piskótát, rétest, omlós vagy éppen kelt tésztát. A „jó tudni” részek pedig aranyat érnek. Erősen növelik a sikerfaktort.
Ebben a kicsit már pecsétes könyvben, itt-ott tésztától meg tejtől összeragadt lapok között, egészalakos nyálcsorgatós fotó mellett van ez a jó kis recept. Szokás szerint gyümölcscukrot használtam és egy kis zabkorpát is kevertem bele (mert az nem látszik, de mégis rost :).
Hozzávalók:
24 db barack (kb. 1 kg)
24 db mandula (kb. 10 dkg)
4 tojás
250 g vaj
250 g porcukor (gyümölcscukor)
2 ek vaníliás gyümölcscukor
250 g finomliszt (2 ek zabkorpával)
A mandulát és a barackokat leforráztam és leszedtem a héjukat. A barackot kimagoztam.
Én most csak egy fél adagot sütöttem és nincsen mini tepsim, úgyhogy egy jénait vajaztam ki, liszteztem be. A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra.
A tésztához a szobahőmérsékletű vajat a cukor és vaníliás cukor felével habosra kevertem. A tojások sárgáját alaposan elkevertem a levegővel teli vajas krémben. A tojások fehérjét pici sóval habbá vertem. Majd apránként hozzáadva a cukor másik felét is, fényes habbá vertem. A tojásfehérje 1/3-át a vajas keverékre tettem, rászitáltam a liszt 1/3-át és óvatosan összeforgattam. Ezt addig folytattam, amíg elfogytak a hozzávalók. A tésztát a jénaiba simítottam és belenyomkodtam a fél barackokat. A barackokba tettem egy-egy szem mandulát és befedtem a barackok másik felével. (A gyümölcsöt nem érdemes az aljáig lenyomni, mert akkor nem lesz alatta tészta és nem lehet jól kivenni a tepsiből.) Betoltam a sütőbe és 35-40 percig, hústű próbáig sütöttem. A jénaiban hagytam kihűlni.
Elektromos habverő nélkül kicsit tovább tartott, meg erős-erős izmos lettem közben, de megérte a fáradságot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...