2012. július 9., hétfő

Sárgadinnye granita


Már leírni is utálom, hogy kánikula. Kellett valami, amivel kicsit könnyebb átvészelni az (egyenlőre) utolsónak ígért kánikulai napot. Egyértelműen jégkására vágytam. És egy fél, árválkodó, kissé érett sárgadinnye pont alkalmasnak tűnt a feldolgozásra. Reggel bedobtam a fagyasztóba, ebéd utánra pont jó lett.
Chili & Vanilia-ánál néztem ki tavaly ezt a receptet. Akkor görögdinnyével próbáltam ki és nagyon meggyőzött, hogy érdemes foglalkozni ezzel a desszerttel. Sajnos csak most volt lehetőségem újra belevágni. Kicsit kiegészítettem vaníliával és rummal.
Hideg zuhany, egy adag granita és máris elviselhetőbb a meleg.
Hozzávalók 4 személyre:
½ sárgadinnye
3-4 ek gyümölcscukor
1 dl víz
fél rúd vanília
½ citrom leve
rum
A cukorból, vízből a vanília kikapart magjaival szirupot főztem. Belefacsartam a citromlevet és lehűtöttem.
Amíg hűlt a szirup, a dinnyét kockára vágtam. Aztán leöntöttem a sziruppal, és egy kis rummal, majd leturmixoltam. Régi fagyis dobozba öntöttem és a fagyasztóba tettem. Óránként áttörtem. Nagyjából 3 óra kellett neki, hogy jól megfagyjon.
Nagyon könnyű és igen intenzív gyümölcsös édesség. Egy kis tejszínhabot is elbír a tetején.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...