2011. szeptember 29., csütörtök

Spenótos lencseleves


Már nem is emlékszem, mikor írtam utoljára bejegyzést…
A héten ez volt az első nap, hogy bevásárolni mentem, és az első, hogy főztem. Nem lesz ez így jó.
Na de az elmúlt napokat bepótolandó, ma beköltöztem a konyhába. Egyrészt, végre elfogyott az ősöktől felhalmozott, hétvégi rántott hús és fasírt, másrészt fel kellett dolgoznom a kapott 6 kg körtét. Na meg már nagyon ettem volna valami hústól különböző dolgot.
Jamie könyv elővesz, átlapoz, máris megjön az ihlet. Szép színes spenótos lencseleves. Télbe forduló, őszies étel.
Meglepően gyorsan elkészült, a gyömbér és chili miatt kicsit indiaias, de csak úgy módjával. Sűrű, tápláló, melegít. Mert akármennyire is meleg van még, menthetetlenül rövidülnek a nappalok és ezt a szervezetünk is érzi. Elkezd felhalmozni. Legalábbis az enyém biztosan :)
A recept Jamie Oliver: Jamie főzőiskolája c. könyvéből való. És most továbbadom.
Hozzávalók:
1 sárgarépa
1 szál szárzeller
1 vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
olíva olaj
fél hüvelykujjnyi friss gyömbér (ez elég morbid)
chili
1 paradicsom (vagy 5 koktélparadicsom)
1 leveskocka (bio)
150 g vöröslencse
100 g spenót
só, bors
tálaláshoz joghurt
A sárgarépát felkockáztam, a zellert felkarikáztam, a hagymát felaprítottam, a fokhagymát vékonyra szeleteltem.
Egy lábosban olíva olajat forrósítottam, majd rádobtam a zöldségeket és fedő alatt, közepes lángon megpirítottam, amíg a répa megpuhult. Pát perc az egész.
Közben meghámoztam és felszeleteltem a gyömbért, feldaraboltam a paradicsomot, megmostam a lencsét. Felforraltam 9 dl vizet.
A zöldségekhez adtam a leveskockát és a lábosba öntöttem a többi előkészített hozzávalót is. Majd ráöntöttem a vizet és fedő alatt lassú tűzön addig főztem, amíg a lencse megfőtt. Ez sem sok idő. Addig megmostam, megpucoltam a spenótot.
Amikor a lencse is megpuhult, kikapcsoltam alatta a lángot és botmixerrel összeturmixoltam.
Visszatettem a tűzre és beledobtam a spenótot. Két percig forraltam, hogy a spenót összeessen. Sóztam, borsoztam és beleszórtam a chilit.
Minden előkészülettel együtt legfeljebb fél óra alatt megvan ez a leves. És nagyon finom. Tessék kipróbálni!
Ja. És add tovább!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...