2011. szeptember 21., szerda

Fűszeres bagett

Ismét egy gyors kaja az újrahasznosítás jegyében. Mert így jár az, aki nem tervez előre és tele van még hasznosítható maradékokkal. Szokatlan, eddig még nem tapasztalt érzés :)
Reggel találtam egy darab házi bagettet a kenyértartóban a friss zsemlék mellett. Sajnáltam volna bedarálni morzsának, még csak két napos volt, úgyhogy vacsorát terveztem belőle.
Múltkor Anazar oldalán találtam meg a rém bonyolult receptet, hogyan is készül a fűszervajas sült bagett. Én is hasonló véleményen vagyok: a boltit simán felül lehet múlni a házi változattal.
Ma itt volt az alkalom, hogy kipróbáljam. Amíg azon gondolkodtam, milyen friss fűszernövény kerüljön a vajba, belekotortam a mindent elnyelő fűszeres kosárkámba. Itt gyűlnek azok az egzotikusabb, ritkább fűszerek, fűszerkeverékek, amiknek nagyon meg tudok örülni és gyorsan megveszem. Így akadt a kezembe a fűszervaj fűszerkeverék (íz-tár), ami són és növényeken kívül nem tartalmaz mást. Bio boltokban és hasonló helyeken kapható (10 g 85.- Ft volt). Nem is keresgéltem tovább.
A sütőt előmelegítettem maximális fokozatra.
A bagettet srégen (milyen hülye szó) bevagdostam.
Kb. 5 dkg vajat kikevertem 1 kávéskanál fűszerkeverékkel és a bevagdosott szeletekre kentem. Sütőlapra tettem, bespricceltem vízzel és 10 percre a sütőbe tettem.
Hm. Ropogós külső, puha, vajas, fűszeres belső. Laktató, igen ízletes vacsora. Komolyan tessék kipróbálni.
(Megjegyzés: kipróbáltuk, zsemlével is nagyon jól működik.)

1 megjegyzés:

  1. Az újrahasznosítás remek dolog! Az ügyes háziasszony jóbatátja. Örülök, hogy inspirálóan hatott a garlic bread ;-))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...