2011. szeptember 7., szerda

Krémfehér sajtkrém


A minap egy nyári élménybeszámolós baráti találkozón voltam. Jó volt látni, hogyan kaptak kedvet az eddig konyhát kerülő barátnőim az ételkészítéshez. Ezért érdemes volt blogot indítani :). Szendvicsek, muffinok, finom kenyérre kenhető krémek. Na és a fogyasztható szuvenírek! Portói Portugáliából, kekszek Szardíniáról, és egy kis hordó sör Csehországból. Jót ettünk és persze egymásnak is örültünk. Aztán hazáig gurultunk.
Azóta sem jutok be a konyhába, legfeljebb egy mosogatás erejéig. Tele a hűtőm maradék alapanyagokkal. Mindenből egy kicsi. Mivel mostanában nem csúsznak a felvágottak egyre több kenyérre kenhető krém készül. Most is ilyet terveztem.
Találtam egy darab krémfehér sajtot a hűtőben és eszembe jutott a parti sajtkréme. Igen Zsó megihletett a fetás sajtkrémed! :)
Főleg futás után esett jól ez a kissé sós történet. A balkonládában árválkodó azonosítatlan fűszernövények közül is szedtem egy csokorral. A bazsalikom biztos, de a másik talán majoránna volt, bár azt hittem szurokfű. Végülis egy család. Finom és kész.
Hozzávalók:
50 g krémfehér sajt vagy feta
50 g natúr sajtkrém
egy kis marék friss zöldfűszer (szurokfű és bazsalikom a legjobb)
zöldbors
fokhagyma (granulátum)
A sajtokat összetörtem.
A zöldfűszereket megmostam és apróra vágtam. Majd hozzákevertem a sajtokhoz. Borsoztam, fokhagymáztam és kész is.
Szép, finom, egyszerű és nagyon jól variálható. Nagyon szeretjük. Friss zöldfűszer, aszalt paradicsom, sóhiányban szenvedőknek olajbogyó. Érdemes kipróbálni!
Köszi Zsó! :)

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...