2011. szeptember 11., vasárnap

Hamburgerzsemle


Eljött az idő, hogy ma elkészüljön az első házi hamburgerünk. Van már házi ketchup, megérett a csalamádé, úgyhogy már csak a zsemlét kellett kisütni hozzá. Múltkor már készítettünk egy adagot, de az nem volt ennyire házias. Itt olvasható a húspogácsa „receptje”.
Nem sok receptet találtam, végül Limara változatát választottam, mert sokan hivatkoztak rá, és kedvelem a receptjeit, ötleteit.
Nem túlzás, a tökéletes hamburgerzsemle. És nagyon mutatós.
Ez a mennyiség négy zsemléhez elegendő, de igazából az eredeti receptet feleztem meg, abban 9 zsemle szerepel. Szóval ez négy nagy zsemle.
Hozzávalók 4 darabhoz:
1 dl langyos tej
1 ek cukor
1/2 tk só
20 g olaj
1 db tojás
50 g joghurt
60 g teljes kiőrlésű liszt
240 g fehér liszt
10 g élesztő
+ 1 tojás a kenéshez és szezámmag a tetejére
Az élesztőt felfuttattam a cukros tejben, majd összegyúrtam a többi hozzávalóval. Langyos helyen duplájára kelesztettem. Amikor megkelt, 4 bucit formáztam belőle és sütőlapon megint duplájára kelesztettem. A tetejüket megkentem a felvert tojással és megszórtam egy kis szezámmaggal.
A sütőt előmelegítettem 200 °C-ra, majd amikor betettem a zsemléket, visszavettem 180 °C-ra. Húsz perc alatt szép arany barnára sültek.
A fejenkénti két hatalmas hamburger most már kicsit erősnek tűnik. De annyira finom volt, hogy nem lehetett abbahagyni. Egy napon sem lehet említeni a mekis satnya változattal.
Érdemes kipróbálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...