2011. szeptember 20., kedd

Erős és savanyú


Még mindig tart a spájzolós téma, valami mindig utamba akad, amit muszáj savanyítanom, lekvárrá vagy ivólévé konvertálnom. Lassan azért lecseng a dolog és visszatérek a régi kerékvágásba. Jönnek a sütik, kenyerek, saláták, szendvicskrémek. (Na jó azért néhány elkészítendő csatni még van a listán.)
Mára egy savanyítós receptet hoztam. Illetve kettőt, csak az alapanyag ugyanaz. Aprócska paprikák. Gyufa és cseresznye formájú.
Amikor Vácon járok, mindig átmegyek a piacon, hátha akad valami, ami rám mosolyog. Pár hete az olcsó gyufa és cseresznyepaprikák integettek a ládából. Fél-fél kilót vettem, mert én nem nagyon eszem, bár a savanyú gyufapaprika kivétel ez alól.
Már régóta nézegettem Jamie ecetes csilis receptjét, de gondoltam inkább biztosra megyek és azért a paprika nagy részét a klasszikus fűszeres ecetes lében tettem el. A savanyítós bejegyzésben megtalálható a recept.
Jamie (A Pucér Szakács c. könyvéből) receptjén annyit változtattam, hogy nem tisztán borecetből készült, mert nem annyira kedvelem az ízét, hanem almaecettel egészítettem ki. Ettől kicsit zavaros marad a paprika leve, amitől elsőre a szívbaj jött rám, mert a dunsztból kivéve azt hittem, rossz irányba indult a biokémia az üvegben. De szerencsére minden működik, semmi baja. A paprikákat pedig nem vágtam ketté, hanem egészben tettem el. (Fotó holnap a napsütésben)
Hozzávalók 1 db 750 ml-es befőttesüveghez:
30 dkg gyufapaprika
8 szem egész bors
2,5 db babérlevél
1 ek koriandermag
2,5 tk só
3 púpos ek barnacukor
½ l fehérborecet (nálam 2 dl almaecet és 3 dl fehérborecetből állt a keverék)
A paprikákat kiválogattam (a sérült vagy száraz darabokat, kiraktam a napra kiszáradni), megmostam és kicsit levágtam a szárukból.
Az üveg aljára sót tettem, majd rá a fűszereket, végül szépen felsorakoztattam a paprikákat is.
Közben a cukrot elkevertem az ecettel és feltettem főni.
A forró levet ezután a paprikákra öntöttem. Az üveget légmentesen lezártam és száraz dunsztban hagytam kihűlni.
Most elmarad az a rész, hogy mennyire finom és érdemes kipróbálni, mert még nem volt rá alkalom, hogy megkóstoljuk. De ígérem pótolom, mert már nagyon kíváncsi vagyok :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...