2011. augusztus 15., hétfő

Joghurtos körteleves gyömbérrel és szegfűszeggel


Múlt héten semmi ihletem és ingerem nem volt a főzéshez, de a 4 Balaton körül,  borzasztó étkezéssel eltöltött nap megtette hatását. Gyümölcs gyümölcscsel, zöldség, változatosság kell most. Mert hát hurrá-hurrá, életemben először körbetekertem a Balatont. Alacsony költségvetésű túra lévén maradt a parti hamburgeres-lángosos-palacsintás bódék nem túl jó választéka. Tisztelet a kivételnek. És nagy bánatomra a nyugati parti pihenő nem Max Bringatanyájára esett. Pedig nagyon készültem. Túléltem, de a második nap már nagyon hiányzott a saját főztöm :) Nem tudom, ez normális-e.
Életem egyik legrosszabb gasztronómiai élménye egy fokhagymakrémes lángos volt – mint fokhagymás tejfölös lángos. Az eddigi legjobb büfés palacsintát pedig Fonyódon ettem a kikötőben. Nagyon jó mákos és diós palacsinták voltak, frissen sütött, szinte házi tésztával és igazi dióból.
Egyik felem örül, hogy végre főzhet, másik felem ott maradt és megy még egy kört.
Mivel ma nem tudtam piacra menni, viszont nagyon kívántam egy jó hideg gyümölcslevest, szereztem két körtét és gyömbért a boltból (ilyen se gyakran fordul elő velem), hogy összeházasítsam a kissé hígra sikerült házi joghurttal. Persze bolti körte, nincs sok íze, de most beértem ennyivel is.
Ez a leves nagyon egyszerű és nagyon finom. Persze kicsit elfogult vagyok, mert nálam a körte a gyümölcsök csúcsa, na meg két napja gyümölcsleves lebeg a szemem előtt. Annyira megtetszett ez a nyers leves, hogy tervezem majd elmélyedni Gitta nyersétel blogjában, hogy kicsit bővítsem az ismereteimet e téren.
Hozzávalók 2 főre:
2 körte
2 dl joghurt
½ citrom leve
3 ek méz
1 mogyorónyi friss gyömbér
Késhegynyi őrölt szegfűszeg
A körtéket csak úgy nagyjából meghámoztam (még maradtak rajta színes héj csíkok), kivágtam a magházát és a kősejteket, feldaraboltam és beletettem a turmixba. Hozzáöntöttem a joghurtot, a mézet és beletettem a meghámozott gyömbért is. Végül beleszórtam a szegfűszeget. Nagyjából fél percig turmixoltam, majd betettem a hűtőbe pihenni.
Igazi nyári hűsítő. A gyömbér alig észrevehető benne, ha valaki ódzkodik tőle. Érdemes kipróbálni.
Szerintem bármilyen más gyümölcscsel és fűszerrel is működik. Elő a turmixgéppel és tessék kísérletezni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...