2011. augusztus 2., kedd

Brutális csoki torta


Csoki torta anti-fogyókúrázóknak, magányos estékre, vigasztalásnak, engesztelésnek, esetleg bárkit levenni a lábáról. Hiszti ellen, soványság ellen, születésnapra, vagy csoki függőknek, legyen az illető nő vagy férfi.
Nagyon durva, nagyon tömény, nagyon finom.
Eddig csak születésnapra csináltam, mert a barátaimat nagyon szeretem halálra etetni tömény csoki tortákkal, de most az erősen megnövekedett hiszti-faktor elviseléséért, engesztelésül készült. Hát nem vagyok rá büszke. De a tortára igen.
Elég egyszerűen elkészül, ráadásul nem is tartottam be a kiírt időket, és így is sikerült jó minőségben előállítani. Készüljünk fel egy ropogós, omlós tésztára és egy selymes és nagyon csokis felső részre. Gyakorlatilag két tábla meglágyított csokoládé pihen a tetején. Az évek alatt eddig ez lett a legjobban sikerült tésztám. A recept alapja Jamie Oliver A pucér szakács c. könyvében lapul.
Hozzávalók a tésztához:
125 g vaj
65 g gyümölcscukor
1 ek vaníliás gyümölcscukor

250 g liszt
2 tojás sárgája
2 ek tej
A linzer tészta akkor lesz igazán omlós és finom, ha minden hozzávaló hideg és minél kevesebbet dolgozunk vele kézzel. Ha nincs robotgépünk, akkor a gyúrás előtt érdemes hideg vízzel kezet mosni, hogy ne meleg kézzel nyúljunk a tésztához. Mert melegben megolvad a vaj, felszívja a liszt és nyúlós tésztát kapunk. Ugrott az omlósság. Ha viszont sikerül hideg hozzávalókból, gyorsan, hideg kézzel, hideg konyhában összerakni, biztos a siker.
Én egyszerűen ― a tej kivételével ― minden hozzávalót a késes betéttel ellátott robotgépbe tettem. Addig kevertettem, amíg morzsás nem lett. Nem volt egy perc. Akkor beleöntöttem a tejet és még fél percig dolgoztattam.
A kész tésztát alufóliára szedtem, betakartam vele és kicsit lelapogattam, hogy minél nagyobb felületen érje majd a hideg. Betettem a mélyhűtőbe 20 percre.
Amikor kivettem, már picit fagyos volt és jól morzsálódott. De nem szabad hagyni, hogy kőkeményre fagyjon. A tésztát egy tortaformába morzsoltam (még nincs piteformám), majd kanál hátával szétterítettem, lelapogattam. Egy kis peremet is csináltam neki. Nagyjából fél órára betettem a (sima) hűtőbe.
Közben a sütőt előmelegítettem 180 °C-ra.
Amikor a tésztát kivettem a hűtőből, kicsit megszurkáltam, majd betettem a sütőbe, amíg kis színt kapott. Ez nagyjából 20 perc volt. De attól függ, milyen vastag a tészta. Negyed óra sütés után érdemes nyomon követni a tészta sorsát, nehogy megégjen.
Közben elkészítettem a csoki tölteléket.
Hozzávalók a töltelékhez:
150 ml tejszín
1 ek barna nádcukor
225 g étcsokoládé
60 g vaj
Kakaó a torta tetejére
A tejszínt a cukorral és a sóval felforraltam, majd lehúztam a tűzről és beletörtem a csokit, beledaraboltam a vajat. Simára, fényesre kevertem és kicsit hagytam hűlni.
A csokis tölteléket a kihűlt tortalapra öntöttem, és betettem egy órára a hűtőbe. Tálalás előtt kicsit megszórtam kakaóporral, csak úgy módjával.
Alig győztük kivárni. Persze megvár, nem fogy el olyan gyorsan. Nagyon tömény. Nem lehet egyszerre sokat enni belőle, ami igen sajnálatos. Ki kell próbálni!
Szeretitek a csokit?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...