2011. augusztus 7., vasárnap

Ajándék ringló 1. rész-fűszeres lekvár


Pár napja kaptam egy adag ringlót. Nagyon szép és illatos ringló volt. Egyik feléből - az érettebb darabokból - egy adag fűszeres lekvár, a kevésbé érett darabokból fűszeres-ecetes savanyúság készült.
Van egy jó szilvalekvár receptem, azt használtam most is. Nagyon kényelmes kis eljárás. A gyümölcs egy napig áll az ecetes cukorban, aztán jöhet a kevergetés nélküli hosszú főzés. Nem tévedés, kavargatni tilos, mert leég! Amikor megfőtt, utána kell 20 percig keverni, hogy jó krémes legyen. Én ekkor tettem bele a fűszereket is. Ringlónál is működik, kicsit kevés lett benne a cukor, de így pl. sült húsok mellé is jó lehet. Kissé savanykás, enyhén fűszeres.
Az ecetes változat sem bonyolult, viszont kicsit szokatlan annak, aki nem evett még savanyított gyümölcsöt. Ízlés kérdése.
Először itt a lekvár.
Hozzávalók:
2 kg ringló
25 ml 15%-os ecet
25-30 dkg gyümölcscukor (lehet kicsit több is)
1 tk őrölt fahéj
½ tk őrölt szegfűszeg
1 csillagánizs
6 db 350 ml-es befőttesüveg
A ringlót kimagoztam és egy zománcos lábosba tettem, majd hozzákevertem a cukrot és az ecetet. Letakarva egy napig hagytam érni.
Másnap nagy lángon kezdtem el főzni, amikor felforrt, takarékra vettem alatta a lángot és 1 ½ órát főztem. Az első egy órában fedővel, aztán fedő nélkül. KEVERGETNI TILOS! Csak akkor ég le, ha kevergetjük, amúgy nem. Évek óta így főzöm a szilvalekvárt, tessék elhinni, tényleg működik az eljárás.
Amikor kikapcsoltam alatta a lángot, beleszórtam a fűszereket és 20 percig folyamatosan kevertem. Ezalatt kialakult a lekvár krémes állaga. Kivettem a csillagánizst belőle, aztán kifertőtlenített üvegekbe töltöttem. Pici szalicilt szórtam a tetejére és szorosan lezártam. Száraz dunsztban hagytam kihűlni.
Kicsit savanykás, de nem az az éretlen fajta. Kicsit fűszeres. Nekem nagyon ízlik.
Szeretitek a ringlót?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...