2011. augusztus 10., szerda

Édes túrós mazsolás pirog


Holnap indulok tekerni. Nem volt kedvem szendvicset csinálni, úgyhogy maradtam a pirog vagy calzone gondolatánál. Nem kérdés, hogy a pirog győzött, sokkal gyorsabban elkészül. Kétfajta született: sós típusú túrós-füstölt sajtos vacsorára és édes fajta túrós-mazsolás reggelire.
Bár nem igazán értem magam. Minden épeszű ember pihen, amikor kimerült. Ha másnap indul egy hosszú hétvégére, bevásárol és szendvicseket gyárt. Pakol, készülődik. De nem, Kata még nekiáll kétfélét sütni, a harmadikról szerencsére lebeszéli magát. Ígérem, ma már csak mosogatni megyek vissza a konyhába.
A sós pirogról már készült bejegyzés. Íme az édes.
Igazából olyasmi, mint a túrós táska, csak kicsit több benne a zsíradék. Nekem nagyon bejött ez a változat is. A tészta finom puha, a vaníliás túrót mazsola és egy kis fahéj kíséri.
A sós tésztához képest csak a cukor és só aránya változik.
Hozzávalók a tésztához:
80 g teljes kiőrlésű liszt
320 g simaliszt
3 tk cukor (szerintem lehet 4 is)
½ csapott tk só
50 g vaj
2 dl víz
30 g friss élesztő
A lisztet, cukrot, sót összekevertem, majd belemorzsoltam a vajat. Az élesztőt elkevertem a vízzel és a lisztes keverékhez öntöttem. Összegyúrtam és negyed órát pihentettem. Addig elkészítettem a tölteléket.
Hozzávalók a töltelékhez:
250 g krémes túró
2 csapott ek vaníliás gyümölcscukor
1 marék mazsola
csipet őrölt fahéj
Pár ek joghurt
A mazsolát leforráztam és állni hagytam, amíg a többi hozzávalót összekevertem. A végén adtam hozzá a mazsolát.
A sütőt előmelegítettem 180°C-ra. Miután a tészta kipihente magát, 3 mm vastagra nyújtottam, majd 10 cm-es köröket szaggattam. Egy konzervdobozt szoktam használni erre a célra. A körök közepébe 1-1 teáskanálnyi tölteléket tettem. Aztán „légmentesen” lezártam a csomagokat és villával lenyomkodtam a szélüket. Sütőfóliával bélelt sütőlemezre tettem őket és pár helyen megszurkáltam. Végül a tetejüket megkentem felvert tojással.
Addig sütöttem, amíg szépen megpirultak.
Ideális reggeli édesszájúaknak. Néhány darabot a mélyhűtőbe is lehet tenni ínséges időkre. Érdemes kipróbálni.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a pirog,még édeset nem ettem, ki kell próbálnom:) Most találtam meg a blogod, nagyon tetszik:)

    VálaszTörlés
  2. Trollanyu!
    Azelőtt én is csak sóssal találkoztam, ez volt az első édes darab :)
    Örülök, hogy tetszik a blog, nézz körül a spájzamban.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...