2011. augusztus 21., vasárnap

Édes bundás kenyér grillezett körtével


Reggel nem sok minden fogadott a konyhában, amiből laktató reggeli készíthető. Vaj híján a szendvics kilőve, tej híján semmi kása, egy jó olajos bundás kenyérre pedig nem igazán vágytam. Készíthettem volna egy mindenfélével megrakott rántottát, de igazából valami édeset ettem volna. És akkor eszembe jutott az édes bundás kenyér. Ez is azon receptek egyike, amit egyszer régen valahonnan kijegyzeteltem, hogy majd  egyszer kipróbálom.
Tudom, vannak sós reggelizők – akik most biztosan finnyognak – és édes reggelizők. Én egyszer ezt, egyszer azt eszem, de azért inkább az édes tábor felé húzok. A sós reggelizők ehetik uzsonnára is :)
Elsőre talán furcsának hathat, de jobban belegondolva, már nem olyan ijesztő az elképzelés. Édes szöttyös kenyérszelet, a külseje kicsit ropogós. Ráadásul ez a változat kellemesen fűszeres. Sült/grillezett gyümölcscsel pedig fantasztikus.
Nem bonyolultabb, mint sós testvére, és amíg ázik a kenyér, elkészíthető a gyümölcs is. Nekem nagyon ízlett.
Vaj nem volt itthon, úgyhogy a spájzban lapuló, igen lassan fogyó pálmazsíron sütöttem ki. De ez csak előnyére vált, nem feküdte meg a gyomromat. És most először fordult elő velem, hogy benéztem egy mennyiséget a receptben. Legyen ez a reggel számlájára írva és arra, hogy próbálok bevezetni kávé nélküli napokat. Szóval a 3 dkg-t 30 dkg-nak olvastam (4 személyes adagban), de szerencsére a lapátolás egyharmadánál felülbíráltam magam és nem lett ehetetlenül édes. Hagyományos cukor helyett gyümölcscukrot használtam.
Hozzávalók 2 főre:
2 tojás
150 ml tej
½ tk őrölt kardamom
1-1 csipet szegfűszeg és fahéj
1 csapott ek vaníliás gyümölcscukor
2 nagyobb szelet kenyér (bár ez relatív)
csipet só
pár ek pálmazsír vagy 30 g vaj a sütéshez
2 körte vagy más gyümölcs
A tojást, tejet, cukrot és fűszereket egy szélesebb fenekű tálban kevertem össze, hogy a kenyérszeletek kényelmesen elférjenek benne. Aztán beletettem a kenyereket és addig hagytam, amíg jól megszívták magukat. A serpenyőben felmelegítettem a zsiradékot, majd óvatosan beletettem a kenyérszeleteket. (Nekem az egyik el is tört.) Pár percig sütöttem az egyik oldalát, aztán óvatosan átfordítottam, és a másik felét is sütöttem pár percig. Inkább lassú tűzön, hogy a közepe se maradjon nyers, de azért még szöttyös legyen. Amíg a kenyerek sültek, grillserpenyőben felszeletelt körtét sütöttem.
A kissé édesre sikerült bundás kenyérhez nagyon jól passzolt a sült gyümölcs. A kenyér kívül kicsit ropogós, belül viszont olvadós, de nem nyers. A fűszerezés a kardamom mennyisége ellenére nem erős. Bennem kellemes keleti emlékeket ébresztett. Egyszóval igen laktató és ízletes reggeli kerekedett belőle. Érdemes kipróbálni!
Ti szeretitek az édes bundás kenyeret?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...