2011. augusztus 4., csütörtök

Bazsalikomos tejszínes karfiolos tészta


Mára nem terveztem meg az ebédem, szerettem volna kicsit megerőltetni magam, hogy a meglévő alapanyagokból hozzak ki valami frisset, gyorsat, zöldségeset. Mert a hús mostanában valamiért nem csúszik. Persze nem is baj.
Ezt a receptet azoknak ajánlom, akik gyorsan szeretnének ebédhez jutni és nem baj, ha nincs benne hús.
A technológiát Jamie Olivertől lestem el, az íz-kombinációt pedig már nem is emlékszem, honnan. Arra emlékeztem, hogy a bazsalikom és a karfiol szeretik egymást. Eddig friss fűszerrel még nem próbáltam, itt volt az ideje. (Mert a „kiskertem” bőségesen terem bazsalikomot.)
És mi kell még a karfiolnak? Tejföl, tejszín, és egy kis kömény a könnyebb emészthetőség kedvéért.
(Nem tudom tudjátok-e, de nem véletlen a nehezebben emészthető, puffasztó ételek, zöldségek és a kömény párosítása (pl. tojás, káposzta, karfiol, bab). A köményben, édesköményben, ánizsban található hatóanyagok szélhajtó hatásúak.)
A mennyiségeket pedig Béres Alexandra súlykontroll index táblázatából néztem ki. Na nem kell megijedni, emlékeim szerint dietetikus segíti a munkáját, és ez a mennyiség pont elég, hogy jóllakjon az ember lánya. Aktív sportolás mellett. Tehát egy irodai munkásnak, sport nélkül is elég kell, legyen. További szépsége a táblázatnak, hogy külön mennyiségek vonatkoznak hölgyekre és urakra. Teljesen jogosan.
Hozzávalók egy főre, legyen nő az illető:
50 g durumtészta (férfi 75 g)
200 g karfiol (lehet akár 250 g is, de nekem csak 20 dkg volt itthon)
2 ek tejföl (férfi 3 ek)
Nagyjából 30/50 ml tejszín (szintén maradék)
4 bazsalikom levél
Só, bors, őrölt kömény
Sajt a tetejére
A vizet feltettem forrni. Közben kimértem a tésztát és a karfiolt kis rózsákra szedtem. A bazsalikomot apróra vágtam és a tejszínnel elkevert tejfölbe szórtam. A sütőt maximális fokozaton előmelegítettem.
Amikor a víz felforrt, beleszórtam a sót, majd beletettem a tésztát és a karfiolt. Igen együtt, nem elírás. Nagyjából egyszerre puhulnak meg, és a karfiol sem fog szétfőni. Ez kb. 8-10 percet vett igénybe.
Leszűrtem a karfiolos tésztát, és visszatettem az edénybe. Hozzákevertem a tejfölös keveréket, sóztam, borsoztam és a tetejére szórtam egy csipet őrölt köményt. A tésztámat jénai fedelébe szedtem és a tetejére sajtot reszeltem.
Beraktam a sütőbe, és addig sütöttem, hogy jól ráolvadjon a sajt és a tészta kicsit felvegyen a szöttyből. Ez kb. 15 percig tartott.
Összességében fél óra alatt igen ízletes ebédhez jutottam. A tészta al dente, a karfiol még éppen roppanós és mindketten ebben a bazsalikomos tejszínes, kissé savanykás krémben úsznak. Pazar. Pedig rém egyszerűek a hozzávalók. Érdemes kipróbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...