2014. január 30., csütörtök

Csirke vindaloo

Eldugult az orra? Kiszáradt a szeme? Fázik? Lappangó vírusok gyötrik? Főzzön indiait!
Ebben az ételben minden benne van, ami csíp: hagyma, fokhagyma, gyömbér, csili, bors. Már az előkészület is felér egy kúrával. Ha vírus lennék sikítva menekülnék.
(De nem vagyok. Csak egy változatosságra vágyó háziasszony, aki szereti a csípőset, viszont nem bírja.)

Recept tekintetében kis nézelődés után Jamie Főzőiskolájánál maradtam. Egyszer már bevált a tikka masala recept és nagyon jó volt, most a vindaloo került sorra. (Házi feladat utánaolvasni ki, mit, hová vitt és hol és hogyan született meg ez az étel :)
Házi curry-pasztát használtam és most először mindent mozsárban dolgoztam össze, és így jobb lett, mint ha robotgépben daráltam volna le. A friss koriandert kihagytam, nem annyira szeretem.

Hozzávalók:
a curry pasztához:
2 gerezd fokhagyma
egy hüvelykujjnyi friss, hámozott gyömbér felaprítva
4 szárított csili
1 ek kurkuma
½ kk só
3 ek földimogyoró olaj
2 ek paradicsompüré
2 friss csili
1 kis csokor koriander

a pirítani való fűszerek:
1 kk szemes fekete bors
4 db szegfűszeg
2 kk koriandermag
2 kk köménymag
1 kk görögszénamag

Ezeket közepes lángon megpirítottam egy kis serpenyőben, nagyjából fél perc alatt. Akkor jó, ha már intenzíven illatozik. Amikor elkészült, a fűszereket mozsárban összetörtem (lehet kv-darálót is használni), majd hozzáadtam a többi hozzávalót és összezúztam. Vagy robotgép.


Hozzávalók a vindaloohoz:
1 nagy vöröshagyma félbevágva, felszeletelve
4 gerezd fokhagyma finomra szeletelve
1 friss csili
4 érett paradicsom felkockázva (kb egy fél konzerv)
olaj
diónyi vaj
700 g csirkecombfilé felkockázva, és a csontok
a fenti curry paszta
bors
6 ek balzsamecet
1 ek méz
a tálaláshoz natúr joghurt

Közepes lángon felmelegítettem a wokot. Beleöntöttem az olajat, beledobtam a vajat, felolvasztottam, majd rászórtam a hagymákat, gyömbért, csilit. Kevergetve pirítottam, amíg a hagyma összeesett. Majd hozzáadtam a húst és azt is pirítottam még egy kicsit. A csontokat is beletettem, hogy tartalmasabb legyen. Végül beletettem a pasztát, paradicsomot, mézet, balzsamecetet és kb. 1 dl vizet. Amikor összeforrt, áttettem egy fedeles lábosba. Ezt a wokos pirítást csak az íze végett csináltam, ki is lehet hagyni, és akkor elég egy lábost összekoszolni. Sóztam, borsoztam és takaréklángon főztem egy órát.


Könnyű vajas rizzsel, joghurttal ajánlott fogyasztani. Nagyon tartalmas, fűszeres, illatos finomság. Hogy egy klasszikust idézzek: „Jajcsipi, jajcsipi.” Papírzsepi legyen kéznél, és add tovább...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...