2014. január 12., vasárnap

Csokis panna cotta



Bár még nem tudok csokira nézni a karácsonyi nagy bon-bon gyártás utóhatásaként, azért jól esik a vasárnapi ebéd után valami könnyű édes, csokis dolog. Például egy csokis panna cotta.
Receptet nem nagyon találtam, csak fehércsokisat, meg kakaóporral készülőt, ráadásul tejszín sem volt itthon (lusta voltam  boltba menni érte). Úgyhogy jöjjön egy kata féle gyors és könnyű csokis panna cotta.
Hozzávalók 2 személyre:
250 ml tej (fele tejszín is lehet, attól gazdagabb lesz az íze)
75 g csokoládé (én most 70%-osat használtam)
1 ek vaníliás cukor
2 ek barnacukor
1 tk zselatinpor
1 tk rum (elhagyható)
A hideg tejet egy kisebb lábosban elkevertem a cukorral és a zselatinnal, majd lassan elkezdtem melegíteni. Figyeljünk oda, hogy az elején csomómentesen elkeverjük, mert később már nem oldódik fel és a zselatincsomók nem olyan finomak (tapasztalat). Amikor a tej elég meleg volt ahhoz, hogy a csoki felolvadjon benne, beletettem azt is, alaposan elkevertem. Mielőtt felforrt volna, levettem a tűzről. Egy percig még kevergettem, hogy kihűljön kicsit (ekkor lehet hozzáadni a rumot is), végül formákba öntöttem és hagytam kihűlni (először hideg helyen, aztán a hűtőben).
Így a formában is lehet tálalni, vagy szépen, a formából óvatosan tányérra fordítva, kis kakaóporral megszórva. Az utóbbi azért szebben mutat, pláne tejszínhabbal :)

Megj.: Ez most aldis zselatin volt, azt a folyadékkal együtt kell felmelegíteni, nem tudom, a többi termék hogyan kel életre, ennek függvényében nyugodtan lehet változtatni a recepten.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...