2014. január 18., szombat

Vajas kifli



Idő hiányában hétköznap kénytelen vagyok bolti pékárut fogyasztani, viszont ha van időm hétvégén, sütök valami finomságot. A házi kenyér függőséget okoz, ez nem kérdés és ezeket a bolti izéket már nem annyira szeretem. De hogy ne mindig csak kenyeret együnk, kipróbáltam ezt a kiflit Limarától. Nagyon szeretem a receptjeit, és ezzel is nagyon meg vagyok elégedve. Reggeli kávé vagy kakaó mellé, vajjal tökéletes a nap indításához.
Hozzávalók:
3 dl tej
1 ek só
1 ek cukor
60 dkg liszt (ebből 150 g lehet teljes kiőrlésű)
10 dkg puha vaj
25 g friss élesztő
A tészta hozzávalóit a vaj kivételével összedolgoztam, a vajat több adagban csak dagasztás közben adtam a tésztához.
Meleg helyen, letakarva kétszeresére kelesztettem. Amikor megkelt 12 db-ra osztottam (de lehet belőle 8 nagyobb vagy 10 közepes kiflit is csinálni). A tésztagombócokat nagyjából 20 cm hosszú oválisra nyújtottam, a hosszabbik oldala felől feltekertem és kifliben meghajlítottam, hogy a hajtás vége a homorú oldalon legyen. Én fordítva csináltam, ezért a főzés közben sajnos kinyíltak egy kicsit.
A kifliket megint kétszeresükre kelesztettem.
A sütőt előmelegítettem 200 °C-ra. Egy lábasban vizet forraltam, és egyesével, oldalanként 1/2-1/2 percig főztem a kifliket, majd szűrőlapáttal óvatosan rögtön a sütőpapírral bélelt sütőlemezre tettem őket.
Végül szép aranyszínűre sütöttem nagyjából 20 perc alatt.
Nem egy fitnesz kifli, de nagyon finom. Pár nappal később pirítósnak is isteni (már ha marad belőle).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...