2014. január 15., szerda

Brokkolis kéksajtos tészta



Egyre kevésbé vagyok a mélyhűtött zöldségek ellen, pláne, hogy egy hétköznap esti főzésnél, csak előkapom a hűtőből, és már ott is van a tűzhelyen. A brokkoli meg pláne. Valahogy a piacon sosem találok olyan szépeket.
Kicsit tartottam a recepttől, óvatos voltam, mert a kékpenészes sajt, meg a brokkoli nekem elképzelhetetlen volt. De remek párost alkotnak így együtt. A zöld szépség jól ellensúlyozza a kéksajt karakteres ízét.
Az elkészítés pofon egyszerű. Eredeti recept itt, természetesen nem maradt változatlanul.
Hozzávalók:
150 g csavart tészta
300 g brokkoli rózsáira szedve (lehet mélyhűtött is)
1 kis doboz tejföl
80 g kékpenészes sajt (lehet kevesebb is)
szerecsendió, só, bors
kalandoroknak 1-2 ek dió a tálaláshoz
chili pehely ízlés szerint
A brokkolit 5 percre forrásban lévő vízbe dobtam. Aztán szűrőkanállal kiszedtem, majd a vizet újra forraltam, sóztam és kifőztem benne a tésztát.
Amíg a tészta főtt, a brokkoli felét – a nagyobb rózsákat – leturmixoltam. A sajtot és a tejfölt lábosban lassan felolvasztottam, majd lehúztam a tűzről, sóztam, borsoztam és megszórtam késhegynyi szerecsendióval.
Végül a leturmixolt és az egész brokkoli rózsákat is a sajthoz kevertem, aztzán a leszűrt tésztára szedtem.
Gyors, egészséges íz kavalkád, kissé pikáns illattal (=erős boci szag).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...