2014. január 9., csütörtök

Burek



Bujék. Gondolom, senkit nem kell győzködni arról, hogy valami könnyű, húsmentes vagy csökkentett hústartalmút egyen. Íme a burek. Tölthető bármivel: fűszerezett hússal, gombával, de a legklasszikusabb a sajtos spenótos túrós (köszönöm Istvan Racz) változat.
Egész eddig azt gondoltam, hogy ez valami bonyolult dolog, amit házi körülmények között nehéz elkészíteni. Szerencsére nem így van. Rendes házi rétestésztával a legjobb, de a bolti tészta is megteszi. Főleg, hogy így sokkal gyorsabban összedobható. Eredeti recept innen.
Hozzávalók 4 személyre:
8 db réteslap
olívaolaj
½ bögre tej (kb. 1,5 dl)
2 tojás
A töltelékhez:
250 g hús
1 közepes fej hagyma
só, bors
joghurt a tálaláshoz
kerek forma a sütéshez
A hagymát üvegesre pirítottam egy kevés olívaolajon. Aztán hozzáadtam a húst,  sóztam, és bőségesen megszórtam borssal. Folyamatosan keverve megpároltam, végül zsírjára pirítottam. Egy tálban összekevertem a tojásokat a tejjel és az olajjal, sóztam, borsoztam.
A sütőforma alját beolajoztam, lefektettem két réteslapot úgy, hogy a forma szélét is befedje, majd meglocsoltam a tojásos keverékkel. A továbbiakban: 2 tészta, jön a húsos töltelék, két tészta, tojásos keverék, két tészta. A végén a szélén kiálló tésztát visszahajtottam, és bőségesen meglocsoltam a maradék tojásos keverékkel, hogy sütés közben ne száradjon ki.
A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra, addig pihent a tészta. Végül aranysárgára sütöttem.
Nagyon laktató. Tavasszal nekifutok a spenótos változatnak is.

1 megjegyzés:

  1. klasszikus burek az TÚRÓS,nem sajtos meg ilyenek...szerbiából a burek országából irok.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...