2014. február 2., vasárnap

Körtés kakaós süti


Már nem is tudom, hogy kezdődött. Valamiért arra jutottam, hogy a maradék körtéket kakaós tésztába kéne csomagolni. Nekiálltam receptet keresni és találtam is bőséggel. A legmeggyőzőbb mégis a ZDF oldalán díszelgő süti képe volt. Nem kellett csalódnom. Még a Zuramnak is ízlett, pedig nincs oda a kevert tésztákért.

Hozzávalók:
80 g tej
70 g vaj
2 db tojás
200 g cukor
150 g liszt (fele lehet teljes kiőrlésű is)
10 g sütőpor
40 g kakaó
700 g körte (de elég fél kg is)
1/2 citrom leve
dió a tetejére, fakultatív

A sütőt előmelegítettem 200 °C-ra és egy tepsit kibéleltem sütőpapírral.
A vajat felolvasztottam és összekevertem a tejjel. A tojásokat a cukorral habosra kevertem. A lisztet, sütőport, kakaót és egy csipet sót összeszitáltam. A körtét meghámoztam, félbevágtam, kicsumáztam és meglocsoltam a citromlével. A lisztet kis adagokban a cukros tojáshoz kevertem, majd lassan beledolgoztam a tejes keveréket is.
A massza felét tepsibe simítottam, rárétegeztem a körtét, majd ráöntöttem a tészta második felét is. Végül fél diókkal kidekoráltam. „B” változat: egy széles tepsibe egy rétegben kerül a tészta és a tetejére megy a körte. (Az eredeti recept is így szól, csak én először fél adag tésztát kevertem be, mert azt hittem egyedül kell majd megennem. Aztán amikor beleöntöttem a formába, konstatáltam, hogy ez még nekem is kevés lesz, úgyhogy kevertem még egy fél adag tésztát.)
Nagyjából fél órát sütöttem, hústű próbáig. Érdemes figyelni rá sülés közben, mert a kakaós tészták észrevétlenül, sunyi módon képesek kokszosodni.

Sok körte, ropogós dió, puha, könnyed tészta. Szeretjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...