2014. február 26., szerda

Répatorta

Ma pihenőnapot rendeltem el magamnak, hogy kicsit szusszanjak az elmúlt pár hét után. Természetesen ilyenkor sem tudok nyugton ülni, viszont minden olyan dolgot meg tudok csinálni, amire hétköznap nem jut idő. Mint pl. kicsit sétálni a napon, vagy répatortát sütni, ami éppen eléggé kizökkent a zúzós hétköznapokból. És végre tudtam természetes fényben fotózni. Nem is emlékszem mikor volt ilyen utoljára.
Az előtörténet most kicsit messzebbről indul. Január elején kaptam egy szuper kis zöldségprést. Pár használat után viszont rájöttem, hogy nagyon nagy pazarlás kidobni a visszamaradt zöldségpépet. Mivel a gép nem centrifugálja szárazra a lereszelt zöldséget, utána még simán felhasználható bármibe. Az így megmaradt répát szépen gyűjtögettem a mélyhűtőben. Már csak egy jó recept kellett. Na azt nem találtam. Végül két receptet ötvöztem. Kicsit répásabb lett a kelleténél, de ide már a szolidabb változat került.
Hozzávalók:
150-200 g sárgarépa finomra reszelve
250 g barnacukor
3 db tojás
1 narancs reszelt héja
100 g darált mandula
150 g liszt
1 púpozott kk sütőpor
½ kk fahéj
½ dl olaj
A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra. Egy kerek tortaformát kikentem vajjal és beliszteztem. Egy 18 cm-es formát használtam.
A tojásokat habosra kevertem a cukorral. Összekevertem a narancshéjat, mandulát, lisztet, sütőport, fahéjat és sót. A lisztes keveréket és az olajat a tojásos keverékhez adtam, végül beledolgoztam a répát is. Jól elkevertem és a formába simítottam. Nagyjából egy órán keresztül sütöttem, de 50 perc után már nagyon rajta tartottam a szemem.
Nekem nagyon tetszett, kicsit hasonlít a sütőtökös muffinhoz. De azért legközelebb kevesebb répát használok majd hozzá. Cukros, reszelt narancshéjas tejföllel öntöttem nyakon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...