2016. február 2., kedd

Kókuszos áfonyás palacsinta

Próbálom összeszedni magam receptpróbálgatás terén. A reggel ezzel a palacsintával kezdődött. Nem tudom, hogy a cukortartalma, vagy a tápláló, finom mivolta miatt, de nagyon jó kedvem lett az elfogyasztása után. Az eredeti receptet itt találtam és annyit változtattam rajta, hogy 2-3 evőkanál finomliszt helyett teljes kiőrlésűt használtam és kicsit több cukorral készítettem. A reggel nagy tanulsága pedig az volt, hogy ez a csészével és kanállal méregetés hatékony is tud lenni, ha az ember lányának már van mérő-szettje (ezúton is köszönöm Anyukámnak :).
Hozzávalók 12 db-hoz, 1 csésze (cs) 250 ml-t jelent:
1 cs liszt
2 ek (gyümölcs)cukor
1 tk sütőpor
½ tk szódabikarbóna
¼ tk só
2 ek kókuszreszelék
1 tojás felverve
1 cs kókusztej
(kókusz)olaj a sütéshez
juharszirup tálaláshoz
áfonya vagy aszalt áfonya a tetejére

Először összekevertem a száraz hozzávalókat, majd egy másik, kisebb tálban összekevertem a kókusztejet és a felvert tojást. Végül a kókusztejes keveréket a lisztes keverékhez adtam és jól eldolgoztam. Nekem kicsit sűrű lett, úgyhogy felöntöttem egy kis rizstejjel, de sima vízzel is pótolható a hiányzó folyadékmennyiség. Sűrű, de folyós tésztát kell kapni a végén. Egy serpenyőben egy pici olajat melegítettem és ¼ csészényi tésztát öntöttem bele. Kis lángon sütöttem pár percig, közben megszórtam az aszalt áfonyával. Két-három perc után, amikor alábbhagyott a buborékképződés a felszínén, óvatosan megfordítottam és még 1 percig sütöttem. A kisült palacsintákat tányérra szedtem, meglocsoltam juharsziruppal és pillanatok alatt eltűntettem. (Na nem mind a 12-t….)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...