2016. február 20., szombat

Banános nutellás muffin

Megint elfeledkeztem arról, hogy a muffin milyen gyorsan el tud készülni és milyen könnyen variálható. Ezt a receptet a mostanában kedvenc gyűjtőoldalon találtam (ott szebbek a képek). Egyből éreztem, hogy a banán és a nutella jó párosítás lesz.
Hozzávalók 12 darabhoz, 1 csésze (cs) 250 ml:
½ csésze cukor
1 tojás felverve
2 ek lágy vaj (lehet 2 ek olaj is)
1 ek olaj
½ cs görög joghurt (én a felét sűrű kókusztejre cseréltem)
1 nagy vagy 2 kisebb érett banán összetörve
1 cs simaliszt
1 tk szódabikarbóna
csipet só
a tetejére:
2 ek nutella
1 tk olaj
A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra.
Először habosra kevertem a cukrot, tojást és vajat+olajat. Majd belekevertem a joghurtot (és a kókusztejet), plusz a banánt. Egy másik tálban összekevertem a száraz hozzávalókat: lisztet, szódabikarbónát, és sót. Végül a száraz hozzávalókat a nedvesekhez kevertem, de csak addig, amíg a tészta éppen homogén lett. (Valahol egyszer azt olvastam, hogy a muffin tésztát nem szabad sokáig kevergetni, mert úgy nem lesz az igazi az állaga.) A tésztát az előkészített muffin formákba kanalaztam, a formákat csak 2/3-ig töltöttem, hogy maradjon helyük emelkedni. Ezután a nutellát és az olajat egy kis csészébe tettem és 3-4 másodpercre a mikróba tettem magas fokozaton, hogy folyékonyabb állaga legyen. Alaposan összekevertem, majd a muffinok tetejére kanalazgattam. Ezután egy fogpiszkáló segítségével mintákat húztam bele. Végül betettem a sütőbe és tűpróbáig sütöttem őket (kb. 12-15 perc). Amikor kisültek, rácson hagytam hűlni.
Nekem nagyon ízlett: finom, szaftosa tészta, amit mind látványban, mind ízben igencsak feldob az örvénylő nutella.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...