2016. február 16., kedd

Kanelbullar-svéd fahéjas tekercs

Bár még nem volt szerencsém megkóstolni eredeti hazájában, párszor már készítettem, és nagyon megszerettük. Az eredeti recept itt olvasható. Én csak fél adagot szoktam készíteni, mert frissen az igazi.
Hozzávalók 12 csigához:
a tésztához:
17 g friss élesztő
50 g (gyümölcs)cukor
150 ml tej
1/2 tojás
60 g olvasztott vaj
1/2 tk só
1 tk őrölt kardamom
325 g simaliszt
50 g teljes kiőrlésű liszt
a töltelékhez:
50 g puha vaj
25 g barna cukor
1 ek fahéj
a mázhoz:
1/2 tojás
1 ek víz
szóró cukor (én sima cukorral szórtam meg)
Az élesztőt kevés tejben feloldottam, majd a tészta összes hozzávalóját a kenyérsütő tartályába tettem és lusta háziasszony módjára hagytam, hogy 10 percig dagassza. Ezután 30 percig kelni hagytam. Közben elkészítettem a tölteléket: a cukrot és fahéjat jól kikevertem a puha vajjal. Amikor a tészta megkelt, 3 mm vékonyra, 30 cm szélesre nyújtottam. Megkentem a fahéjas töltelékkel és a hosszabb oldaláról kezdve feltekertem (mint a bejglit). A tésztát 12 részre vágtam, a csigákat egymás mellé tettem egy magasabb falú sütőedénybe. (Így szépen összesültek, és a szélük nem száradt ki annyira.) Mialatt keltek a csigák, előmelegítettem a sütőt 180 °C-ra. Amikor megkeltek (egy óra szobahőmérsékleten), a tetejüket lekentem a tojással, majd megszórtam a cukorral. Aranybarnára sütöttem őket.

A tésztában igen sok vaj van, és a sütés során a töltelékből is átvándorol némi a tésztába, ettől csodás, foszlós állaga lesz. A kardamomtól és fahéjtól pedig finom illatos, fűszeres.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...