2016. február 10., szerda

Csípős savanyú leves

Régóta áhítoztunk az otthoni "kínai levesre". Tudom, hogy nem egy nagy összeg az étteremben, és otthon sosem lesz olyan, mint a kínainál, de csak azért is nekiálltunk. Sok receptet megnéztem és 3 szerencséset ki is választottam kipróbálásra. Jöjjön az első (itt látható az eredeti videó). Bár igyekeztem mindent követni, azért egy picit másképp csináltam. A főzési folyamat gyorsan megvan, viszont előtte a szeletelgetés, meg utána a mosogatás már időigényesebb. Időt, idegeskedést, kapkodást lehet megspórolni, ha átgondoljuk a főzési folyamatot és mindent odakészítünk, hogy ne legyen stressz az alatt a 3 perc főzés alatt. Mert szerintem nem volt több.
Hozzávalók 4 bőséges adaghoz:
4-5 db szárított fafül gomba 20-30 percre vízbe áztatva
hús előkészítése:
70 g hús felcsíkozva
1 csipet só
¼ tk fokhagymapor
¼ tk őrölt fehér bors
1 ek víz
1 ek keményítő
1 tk növényi olaj
A csíkokra vágott húst tálba tettem, majd fűszereztem és 1 ek vízzel elkevertem. Ezután hozzáadtam a keményítőt és a növényi olajat és alaposan összedolgoztam.
Zöldségek, tofu:
2 kisebb fej csiperke szeletelve
1 (kicsi női) ökölnyi fehér káposzta vékonyra felcsíkozva
1 db répa (kb. 15 cm) 5 cm hosszú, vékony csíkokra vágva (zsülienre)
1 szál újhagyma felkarikázva
a kiázott fafülgombák felcsíkozva
120 g tofu felkockázva
A leveshez:
½ db csirkeleves kocka (vagy 1 ek csirkepor)
1 tk só
4 tk cukor
¼ tk fehér bors
1-2 tk csípős fokhagymás chili szósz (Sriracha)
2 tk szójaszósz
2 ek keményítő 2 ek vízzel elkeverve
1 l forró víz
1 db felvert tojás
1 tk szezám olaj
4 ek rizsecet (5%)
Először a wokban megpirítottam a húst, majd felöntöttem a forró vízzel, beletettem a leveskockát és 1-2 percig főztem, amíg puha lett. Majd beletettem az újhagyma kivételével a zöldségeket, a sót, cukrot, borsot, chili szószt és szójaszószt. Belekevertem a keményítős vizet és alaposan átkevertem, amíg felvette a végleges állagot (már nem sűrűsödött tovább), majd lekapcsoltam a wok alatt a lángot. Spirál alakban belecsorgattam a felvert tojást, és beletettem az újhagymát és a tofut, majd ismét alágyújtottam és toló mozdulatokkal „elkevertem” a tojást, hogy szálakat húzzon. Amikor a tojás is megfőtt, lekapcsoltam a lángot és belekevertem a szezám olajat, végül az ecetet.

Ízlés kérdése, kinek hogyan ízlik, nálunk volt némi nézeteltérés az ecetet illetően, de a végén beadtam a derekam és tényleg kellett bele annyi. Igen tartalmas, melengető leves. Érdemes kipróbálni. (Csak úgy megjegyzem, hogy munkamegosztással fele annyi idő elkészíteni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...