2016. február 25., csütörtök

Csípős csirkenyárs

Bevallom, sosem voltam oda a rántott csirkecombért és eléggé zavart, hogy azon kívül, hogy megtöltöm vagy pörköltbe főzöm, nem igazán tudok vele mit kezdeni. Nemrég eszembe jutott, hogy ha kicsontozom, máris sokkal több lehetőségem van másképp is elkészíteni. Bár kicsit megküzdöttem a csontok eltávolításával, megérte a fáradtságot. Így született meg ez az egyszerű, gyors finomság.
Hozzávalók 2-3 személyre:
2 db csirkecomb (alsó és felső együtt) kicsontozva, bőre leszedve
só, bors
csípős-(fokhagymás) csili szósz ízlés szerint (Sriracha), de ha az nincs, erős pistát is lehet használni
1 ek mogyoróolaj
1 tk keményítő
6 db bambusz nyárs, megnedvesítve
plusz olaj a sütéshez
A húst 1,5-2 cm széles csíkokra vágtam, majd sóztam, borsoztam, jól meglocsoltam a csípős szósszal, majd hozzáadtam az olajat és a keményítőt is. Alaposan elkevertem, lefedtem és szobahőmérsékleten negyed órát állni hagytam. Ezután hullám alakban felszúrtam a nyársra és grill serpenyőben, párszor megforgatva addig sütöttem, amíg alaposan átsült. Joghurtos salátával és sült krumplival tálaltam.

Meg kellett állapítanom, hogy ebben a formában nagyon jó íze, állaga van a comb húsának. Alig várom, hogy a faszénen sült változatot is kipróbáljam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...