2016. március 1., kedd

Sajtos karfiolropogós

Mi történik akkor, amikor egy kevésbé húsimádó nem igazán szeretne húst enni, ám húsimádó párja nem annyira kedveli a húsmentes fogásokat? Ez. Amolyan húsevőknek való vegetáriánus fogás: sok zöldség jó fűszeresen, sajttal és szalonnával ("sok szalonnával"). Innen merítettem az ötletet.
Hozzávalók:
40 dkg karfiol
70 g ízesebb sajt reszelve
4 szelet bacon
1 tojás
1 ek snidling apróra vágva
3 ek zsemlemorzsa
3 ek sült hagyma (pl. aldis Röstzwiebeln)
zsemlemorzsa a panírozáshoz
olaj a sütéshez
só, bors
1 kk paprika
1 kh őrölt kömény
Először kisütöttem a szalonnát, és félretettem a zsírját. Aztán robotgépben összeaprítottam a zsemlemorzsát, a sült hagymát és a kihűlt, feldarabolt sült szalonnát. Félretettem. Ezután rózsáira szedtem a karfiolt és azt is morzsás állagúra aprítottam a robotgépben. Végül egy tálban összekevertem a karfiolt, snidlinget, sajtot, tojást, hagymás szalonnás morzsát, 3 tk zsírt (ami kisült a szalonnából) és fűszereztem. Kis, diónyi méretű golyókat formáltam a masszából, majd zsemlemorzsába hempergettem és olajban kisütöttem őket. Tepsire is lehet sorakoztatni őket és sütőben kisütni, de nekem, ez előbbi, olajos változat jobban ízlett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...