2016. március 31., csütörtök

Édesköményes gombapástétom

Múlt héten tetőzött a felvágottas kenyér fóbiám, amire a húsvéti rengeteg hús elfogyasztása rátett még egy lapáttal. Mivel a tejtermékekről leszokóban vagyok, új vacsora-félék felé kacsintgatok. A reggelit változatosabban meg tudom oldani, de a vacsival már gondok vannak ha se vaj, se sajt, se felvágott. Aztán amikor azon törtem a fejem, hogy akkor mi a manót kenjek a kenyérre, belém hasított a gondolat, hogy minek egyáltalán szendvics vacsorára? Milyen lenne, ha mondjuk tésztasaláták, meleg saláták, mártogatósok, sült zöldségek váltanák fel a szendvicsezős vacsorákat? És ha mégis kenyér, akkor mi van a zöldséges kencékkel? Hosszú „ezt ki fogom próbálni” listámról ezt próbáltam ki először.
Szóval a receptet egyik kedvenc oldalamon, itt találtam. Első körben csak fél adagot készítettem, de itt a teljes mennyiség szerepel.
Hozzávalók 375 ml-hez:
1 db édeskömény gumó
230 g barna csiperke
1 ek magos mustár
2 ek olíva olaj
3 szál kakukkfű levelei
só, bors
1 tk balzsamecet
Először a sütőt előmelegítettem 220 °C-ra és előkészítettem egy sütőlapot, amit kibéleltem sütőpapírral.
A köményt megpucoltam, zöld részét levágtam, majd felkockáztam (kb. 1x1 cm-re), a gombát megmostam és vastagabb szeletekre vágtam. A zöldségeket egy tálba tettem és összekevertem a mustárral, 1 evőkanál olíva olajjal, sóval, borssal és a kakukkfű levelekkel.
A fűszerezett zöldségeket szétterítettem a sütőlapon úgy, hogy ne nagyon fedjenek át, majd 15 percig sütöttem, amíg lett egy kis színe a köménynek.
Amikor kisült, kicsit hagytam hűlni, majd robotgépbe tettem 1 teáskanál balzsamecet kíséretében és párszor egy-egy másodpercig aprítottam. Végül hozzáöntöttem még egy evőkanál olíva olajat és addig daráltam, amíg pástétom állagú lett, de azért maradtak még benne nagyobb zöldségdarabok is. Még egyszer ellenőriztem a fűszerezést, majd kis zárható üvegbe töltöttem.

Elvárások nélkül fogtam bele, úgyhogy kicsit meglepett, mennyire jól illik egymáshoz a sült édeskömény és a gomba. Abszolút gombakrém ízű egy kis pikáns beütéssel. Nálam bekerült a kedvenc kencék közé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...