2016. április 3., vasárnap

Sajtos fűszeres grissini/kenyérpálcikák

Már pár napja motoszkált bennem, hogy jó lenne valami sósat sütni. Legyen könnyű, ropogós, fűszeres vagy sajtos és ne kelljen vele sokat foglalkozni. Így jutott eszembe a grissini. Aztán beugrott, hogy Jamie ezer éves szakácskönyvében (A pucér szakács) van egy recept ahol a kenyértésztából csippent le egy darabot és abból készíti el a sós pálcikákat. Kenyértésztám éppen nem volt kéznél, de ez nem tartott vissza az elhatározásomtól és megszületett a recept. Magában is nagyon jó ropogtatni való, sajtos vagy zöldséges mártogatóssal kiegészítve már akár egy könnyű fogás is lehet belőle.
Hozzávalók:
170 g rétesliszt
80 g finomliszt
70-80 g erősebb ízű sajt reszelve
1 tk só
2 tk szárított oregánó
csipet szárított fokhagyma por (opcionális)
100 g friss, natúr sajtkrém
kb. 100 ml langyos víz
12 g friss élesztő

A liszteket tálba szitáltam, majd hozzákevertem a reszelt sajtot, sóztam, fűszereztem. A liszt közepébe mélyedést készítettem, belekanalaztam a sajtkrémet, belemorzsoltam az élesztőt és ráöntöttem a vizet. Összekevertem, majd nagyjából 5 percig dagasztottam a tésztát. Ha túl kemény lenne, lehet még hozzá egy pici vizet önteni. Lefedve, langyos helyen kétszeresére kelesztettem.
Miután megkelt, lisztezett deszkán 1 cm vékonyra nyújtottam, majd 1 cm széles és 10 cm hosszú csíkokra vágtam. Kis hengergetés után sütőpapírral bélelt sütőlapra tettem a kenyérkéket. Letakarva fél órát kelesztettem és közben előmelegítettem a sütőt 200 °C-ra.
Amikor megkeltek, bespricceltem egy kis vízzel és betoltam a sütőbe. Nagyjából 10 percig sütöttem. Elég ha halványra sülnek, és inkább a kiszárítás a lényeg, hogy finom ropogósak maradjanak. Jól záródó dobozban érdemes tárolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...