2016. április 19., kedd

Borsóropogós quinoával

Egy éve vettem egy zacskó quinoát, hogy kipróbáljam, mert mindenhol azt lehetett hallani, hogy szuper egészséges és remek fehérjeforrás. Köretnek nekem nem annyira vált be, és itt egy kicsit el is akadtam. Aztán ahogy receptek után kutakodtam, egész jó felhasználási módokat találtam, pl. sült zöldségeket lehet vele tölteni, vagy finom édes, gyümölcsös kásának is. Itt egy következő felhasználási mód: zöldség „fasírt”. A recept Donna Hay-hez tartozik. Szeretem a receptjeit, nagyon letisztultak, az ételek tele vannak ízekkel mégis egy fokkal egészségesebbek. Ilyen ez a zöldségropogós is, színes, ízletes, zsenge borsós, petrezselymes, szezámmagos. Tényleg ajánlom azoknak, akik szeretnének változatosabban étkezni és új recepteket kipróbálni.
Hozzávalók 4 személyre:
65 g quinoa
160 ml víz
120 g blansírozott, mélyhűtött zöldborsó
45 g rizsliszt (kukorica liszttel is finom lett)
1 ek tahini vagy zúzott szezámmag
2 ek aprított petrezselyem
só, bors
olaj a sütéshez
forró víz a quinoa leöblítéséhez
1. A quinoát forró vízzel leöblítettem, hogy a külsején lévő keserű anyag leázzon róla.
2. Majd feltettem főni a vízzel és egy csipet sóval. Fedő alatt alacsony lángon 10 percig főztem. Ezután lekapcsoltam alatta a lángot és 5 percig (fedő alatt) pihentettem, végül hagytam kihűlni.
3. A borsót pár percre forró vízbe tettem, hogy megpuhuljon, majd leszűrtem.
4.  A főtt borsót tálba tettem és hozzátettem a quinoa felét, a lisztet, tahinit (vagy szezámmagot), petrezselymet, sót és borsot és összeturmixoltam. Ezután hozzátettem a quinoa másik felét is és alaposan elkevertem.
5. Evőkanálnyi gombócokat formáltam a masszából és egy kicsit kilapítottam, majd forró olajban, közepes lángon kisütöttem őket, oldalanként 3-3 percig (amíg arany színű lett). Végül papírtörlőn leitattam róla a felesleges olajat.
6.  Rizzsel és fokhagymás majonézzel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...