2016. április 24., vasárnap

Napmártás

Azt hiszem nem is lehetne aktuálisabb ez a mártás, ami előcsalogatja a napsugarakat. Legalább a konyhában és a tányéron, ha már odakint süvít a szél és vízszintesen esik az eső. Furcsa, már más recepteknél is előfordult, hogy ami másoknak a nyarat idéző étel, nekem a telet idézi. Ez a Fűszeres Esztertől ellesett napmártás is ilyen: a keleti fűszerekkel, kókusztejjel tartalmas és felmelegít. Igaz, a nyár is felmelegít (ha csak nem kell egy kenuval elkövetett borulás után fél óráig a derékig érő hűs folyóban ácsorogni a megmentőkre várva). Még sosem kóstoltam ehhez hasonlót, nem is voltak elvárásaim vele kapcsolatban, és nagyon jó lett (mennyivel szebb az élet elvárások nélkül :). Lila hagyma volt csak itthon, de újhagymával látványosabb. Legközelebb azzal készítem.
Hozzávalók 2 személyre:
2 adag csirkemell
só, bors
olívaolaj
1 kicsi fokhagyma
a mártáshoz:
olíva olaj
17 g mazsola
1 csomag újhagyma felkarikázva (vagy 1 lila hagyma felkockázva)
1/3 ek koriandermag száraz serpenyőben megpirítva
1 doboz kókusztej
30 g szárított paradicsom apróra vágva
pár karika csilipaprika
rozmaring (egy csipet őrölt rozmaringot használtam)
1/3 ek méz
bors
1. A húst kicsit megklopfoltam, sóztam, borsoztam és az olíva olajon erős lángon mindkét oldalát megsütöttem. (Én egy fogpiszkálót szoktam a húsba szúrni, hogy ellenőrizzem, átsült-e rendesen: ha színtelen lé folyik a szúrás helyén vagy már nem is enged levet, akkor biztosan átsült, utóbbi esetben szárazabbra sült. Vagy ha maghőmérőt használunk, a hús belső hőmérséklete elérte a 75-80 °C-ot.) Amikor kisült, megkentem az áttört fokhagymával, kivettem a serpenyőből és letakarva melegen tartottam.
2. A visszamaradt olajon, alacsony lángon megfuttattam a hagymát és a mazsolát. Ha kevés az olaj, lehet még hozzátenni. Amikor a hagyma üvegesre pirult, felöntöttem a kókusztejjel, beleszórtam a paradicsomot, csilit, rozmaringot és a koriandert és fedő alatt lassan főztem a mártást. Amikor a mazsola megszívta magát, a paradicsom megpuhult és az ízek is összeértek (nagyjából 5-7 perc volt), belekevertem a mézet és a borsot, majd kikapcsoltam alatta a lángot.
3. A mártást a sült hússal, sült cukkinivel és főtt (basmati) rizzsel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...