2016. március 19., szombat

Krumplis sajtos hagymás pirog

Főtt pirogot még nem csináltam itthon, eddig csak a lengyeleknél volt szerencsém enni. Egy sült pirog már szerepel a blogon, jöjjön most a főtt változat. Ha nem húsos töltelékkel készül, lehet benne krumpli, gombás vagy káposztás töltelék, akár ezek kombinációja is. Ezt a krumplis sajtos sült hagymás pirog receptet itt találtam. Egy részét frissen ettük, a másik felét kifőzés után lefagyasztottam azokra a napokra, mikor nincs időm a konyhában sürgölődni. A főzés után egy extra gyors pirítás teszi tökéletessé a fogást.
kb. 32 darabhoz, ami nagyjából 4 adag
Hozzávalók a tésztához (1 csésze 250 ml):
egy felvert tojás fele
1 ek tejföl
¼ csésze tej
1/8 csésze víz
1 és 3/4 csésze liszt
1 csipet só
hozzávalók a töltelékhez:
30 dkg krumpli
1 közepes hagyma
1-2 ek olaj vagy pecsenyezsír
¼ csésze reszelt sajt
1 gerezd fokhagyma áttörve
1 ek tejföl
só, bors, őrölt kömény
a felvert tojás másik fele a tészta kenéséhez
tálaláshoz:
tejföl, sült hagyma (én boltit használtam)
A krumplit meghámoztam, felkockáztam és annyi sós vízben tettem fel főni, amennyi éppen ellepi.
Amíg a krumpli főtt, a tésztához összekevertem a tojást, tejfölt, tejet és vizet, majd hozzáadtam 1 csésze lisztet és csomómentesre kevertem. Ezután hozzáöntöttem a maradék lisztet és 5-6 percig gyúrtam. Letakarva pihentettem, amíg elkészítettem a tölteléket.
A megfőtt krumplit leszűrtem és összetörtem. A megpucolt hagymát felkarikáztam és az olajon óvatosan barnára sütöttem, majd az utolsó fél percre hozzákevertem az áttört fokhagymát és azt is megpirítottam. Végül összekevertem a krumplit, sült hagymát, sajtot, tejfölt, sóztam, borsoztam és beleszórtam egy csipet őrölt köményt. A tölteléket kicsit félretettem hűlni.
Egy lábasban feltettem forrni a vizet.
A tésztát fokozatosan 2 mm vékonyra nyújtottam (tésztanyújtón 4-es fokozat). Hét cm átmérőjű köröket vágtam, a korongok közepébe 1-1 tk tölteléket tettem és a maradék tojással lekentem a korongok szélét (hogy jobban összeragadjanak) és szorosan lezártam őket. Mindehhez egy nagyon pöpec formázót használtam.
Amikor a víz felforrt, beletettem a sót (1 l-be 1 csapott evőkanálnyit) és két részletben kifőztem a megtöltött tésztákat. Miután feljöttek, pár percig még főztem őket, majd olvasztott zsíron kicsit lepirítottam.

Tejföllel és sült hagymával tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...