2016. január 27., szerda

Gombás krumpli leves

Gyorsan elkészíthető, tartalmas leves kevés hússal, sok ízzel. Az eredeti recepteket egy cseh gasztronómiai szóróanyagban találtam, és ezekből ollóztam össze a saját változatomat.
Hozzávalók:
kb. 70-80 g kolozsvári szalonna, vagy zsíros füstölt hús (pl. tarja, comb) (én vegyesen használtam, mert mindegyikből volt egy-egy kis darabka)
1 kk zsír
1 fej hagyma felkockázva
1 gerezd fokhagyma áttörve
kb. 15 dkg krumpli, hámozva felkockázva (kb. 1,5 x 1,5 cm)
kb. 20 dkg gomba (barna csiperke, laska vegyesen), tisztítva, szeletelve
½ répa, kisebb kockára vágva
½ petrezselyem gyökér kisebb kockára vágva
só, bors, egy csipet köménymag, majoranna, petrezselyem
1 csapott ek liszt
750 ml zöldségalaplé
3-4 ek tejföl

Először egy lábosban felolvasztottam a zsírt, majd megpirítottam benne a szalonnát és a húst. Amikor megpirult, kiszedtem egy kistányérra, majd a visszamaradt zsíron 4-5 percig együtt pirítottam a hagymát, krumplit, gombát és a répákat. Amikor kicsit puhultak, megfűszereztem őket és még pár percig pirítottam az egészet. Ezután megszórtam az áttört fokhagymával és a liszttel, átkevertem, majd felöntöttem a forró alaplé egyharmadával (így a liszt csomómentesen fog elkeveredni a levesben). Végül felöntöttem a maradék lével, beletettem a megpirított húst és szalonnát, és fedő alatt, alacsony lángon addig főztem, amíg minden hozzávaló megpuhult. A végén kikapcsoltam alatta a lángot és elkevertem benne a tejfölt. Ha még szükség van sóra, borsra, ki lehet igazítani az ízeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...