2016. január 23., szombat

Csokis kifli


Végre kezd kifogyni a Karácsonykor bespájzolt édesség halom (szaloncukor, ajándék csokik, bejgli, mézes puszedli stb.) úgyhogy nyugodt szívvel álltam neki sütit sütni. Ez a kifli tökéletes reggeli a kávé, kakaó vagy vaníliás tej mellé. Az eredeti recept Limarától itt olvasható (azért egy kicsit változtattam rajta). Én most ráérősen készítettem, de az általa leírt gyorsított változat is életmentő lehet.
Hozzávalók 8 közepes db-hoz:
A tésztához:
250 g finomliszt átszitálva
50 g teljes kiőrlésű liszt átszitálva
½ tk só
30 g gyümölcscukor (vagy sima cukor)
1 felvert tojás fele
150 ml langyos tej
35 g olvasztott vaj
16 g friss élesztő
a töltelékhez:
60 g olvasztott csoki
25 g kakaópor
30-40 ml tej
1-2 ek cukor
a tetejére:
a felvert tojás másik fele
A tészta hozzávalóit összekevertem és addig gyúrtam, amíg sima tésztát kaptam. Ezután szobahőmérsékleten duplájára kelesztettem. Közben elkészítettem a tölteléket: a csokit óvatosan felolvasztottam a mikróban, majd elkevertem a kakaóporral és a tejjel (sűrű, nem folyós állagú massza lesz belőle).
Amikor a tészta megkelt, két egyforma részre osztottam, gombóccá formáltam és további negyed órát hagytam kelni. Amikor kipihente magát, 30 cm átmérőjű lappá nyújtottam az egyik gombócot, megkentem a töltelékkel, megszórtam a cukorral, majd ráterítettem a másik lappá nyújtott tésztát. Nyolc egyforma részre vágtam, és a háromszögeket feltekertem, majd sütőpapírral bélelt tepsire tettem, letakartam folpack-kal és megint hagytam kelni. Közben előmelegítettem a sütőt 180 °C-ra.
A megkelt kifliket megkentem a maradék felvert tojással, végül aranybarnára sütöttem.

Nagyon finom lett, és igen csokis. Miután kihűlt, pár darabot kint hagytam reggelire, a többit alaposan bezacskózva a mélyhűtőbe tettem, hogy a hét további napjára is jusson friss péksüti (mikróban alacsony fokozaton 1 perc alatt kiolvad és máris fogyasztásra alkalmas).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...