2016. január 1., péntek

Kókuszos, csokihabos torta na meg Boldog Újévet! :)


Az úgy kezdődött, hogy tavaly elhatároztam (akár lehetett volna újévi fogadalom is), hogy 2016-ban megtanulok tortát sütni. Meg főleg rendes piskótatésztát, mert az eddig nem sikerült. Nagyjából 20 éve próbálkozom vele, olyan szinten, hogy nekem még a sütőporos „tuti” változat is összeesett és ez azért eléggé zavarta az önérzetemet. Meg ennyi főzéssel és sütéssel töltött idő után, olyan jó lenne végre élvezhető tortákkal is előállni.
Kérésemet meghallotta az Univerzum és karácsonyi ajándék szakácskönyv képében elküldte nekem :) Bíztam benne, hogy Mary Berry Desszertjei segítségemre lesznek. Miután órákig olvasgattam és eszembe ötlött, hogy van még maradék bon-bon töltelék a hűtőben (meg amúgy is unatkoztam kicsit), úgy éreztem, itt az idő egy jó tortához (nem mintha nem lenne dugig a spájz csokival meg bejglivel). És megszületett a kókuszos, csokihabos torta :). 
Hozzávalók a tésztához - 2 db 18 cm átmérőjű laphoz (ebből 4-6 személynek jut 1-1 szelet torta):
2 db tojás
60 g porcukor
60 g finomliszt
1/4 tk sütőpor
1 csipet só
A sütőt előmelegítettem 190 °C-ra, egy sütőlemezt kibéleltem sütőpapírral és felrajzoltam két 15 cm átmérőjű kört.
Lemértem a keverőtál tömegét.
Kimértem a lisztet, sütőport és a sót egy külön kis tálkában.
A tojásokat és a cukrot addig kevertem elektromos habverővel, amíg halvány, fényes, habos masszát nem kaptam. Ezután több adagban beleszitáltam és óvatosan beleforgattam a lisztes keveréket. Végül megint lemértem a tál tömegét és a különbséget elosztottam kettővel. Így pontosan két részre tudtam adagolni a tésztát a sütőlemezen (az előzetesen megrajzolt körökre). Húsz percig sültek a korongok. Akkor jó, ha már aranybarna és a közepét megnyomva ruganyos. A tésztának nem tesz jót, ha állandóan rányitjuk a sütőajtót, ezért először 15 perc után néztem meg az állagát és bíztam a megérzéseimben :) Amikor kisült, rácson hagytam kihűlni.
Hozzávalók a kókuszos töltelékhez:
50 g kókuszreszelék
40 g cukor
¼ rúd vanília magjai
125 ml tejszín
25 g fehércsoki
¼ tk mandulaaroma (elhagyható)
A tejszínt felmelegítettem a kókusszal, cukorral, vanília magjaival és a maradék rúddal, majd levettem a tűzről és belekevertem a kockára tört csokit. Kivettem belőle a vaníliarudat és hűlni hagytam.
Ebből a csokihabból használtam fél adagot.
Amikor minden alapanyag összeállt, összeraktam a tortát: tészta, kókuszos töltelék, tészta, csokihab, tésztamorzsa. 2 óra pihenés a hűtőben, végül szeletelés, tejszínhabozás.

Azt hiszem, másik újévi fogadalmat kell keresnem. Újratervezés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...