2013. január 19., szombat

Téli meggyes diós süti



Nem speciálisan téli, csak nyáron kevésbé sütök meggybefőttből süti, és a dió is kevesebb. Na jó, mégis inkább téli sütemény ez.
Elsőre nem ezt a receptet szemeltem ki, de nem volt kedvem a rezgős fajtához, inkább valami piskótásabb jellegűt kerestem. Szokás szerint tök más volt a kiindulási alap a Nagy süteménykönyvből (cseresznye, mandula, tejfölös tészta), de így sikeredett. Kivételesen nem grammokkal méricskélős, hanem elég hozzá egy mérőpohár, meg egy kisebb női marok.
Hozzávalók egy kis tepsihez (20x25 cm):
1 db tojás
2 dl joghurt vagy tejföl vagy fele-fele
1 dl cukor
2,5 dl liszt
½ csomag sütőpor
egy csipet só
25-30 dkg magozott meggybefőtt
1 (kisebb női) marék dió
kevés vaj és liszt a tepsi kikenéséhez
Először kimagoztam a meggyet, és durvára vágtam a diót.
A formát kikentem vajjal, majd beliszteztem.
A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra.
A tojást elkevertem a tejföllel, joghurttal. Majd hozzáadtam a cukrot, és addig kevertem, amíg feloldódott. Végül belekevertem a sóval és a sütőporral elkevert lisztet. Amikor a sütő már elérte a megfelelő hőfokot, a masszát a tepsibe öntöttem, belepotyogtattam a lecsöpögtetett meggyet, és a tetejére szórtam a durvára vágott diót. 25 perc alatt megsült.
Igazán egyszerű, nem pancsolós süti, a télhez képest pedig egészen gyümölcsös, jól esik. A ropogós, pirult dióról a tetején már nem is beszélve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...