2013. január 22., kedd

Céklás-diós hummusz



Cékla és River Cottage rajongó lévén bűn lett volna nem kipróbálni ezt a receptet. Kenyérre valónak én sem gondoltam volna, pláne nem dióval. Ez a váratlan íz pedig engem is meglepett.
A cékla nálunk sajnos inkább csak savanyúság formájában létezik, pedig annyi másra lehetne használni pl. sütibe, salátába téve, sült változatban köretnek, vagy éppen mártogatósnak, kenyérre valónak. Tudom, nem mindenki szereti, de lehet, ha nem lennénk elrontva a főtt, puha, savanyú cékla ízével, sokkal nyitottabbak lennénk más felhasználási módokra.
A hummusz eredetileg egy közel-keleti mártogatós, kence főtt csicseriborsóból, szezámpasztából, fokhagymából, és citromléből. Ez a céklás változat kicsit fűszeresebb, és engem inkább az indiai ízekre emlékeztet, de ez csak a római kömény miatt van.
A karácsonyi könyvtermés egyikéből (River Cottage minden napra) származik a recept, kivételesen egy az egyben átvéve.
Hozzávalók:
50 g dió
1/2 ek római kömény
25 g szikkadt kenyér
200 g főtt cékla kockára vágva
1 ek tahini (szezámpaszta, keleti boltokban kapható, de én egyszerűen szezámmagot pirítottam és mozsárban pépesre törtem)
1 gerezd zúzott fokhagyma
1 citrom leve
só, bors, esetleg olaj
A diót serpenyőben megpirítottam. A római köményt ½ percig pirítottam, amíg elkezdett illatozni, hagytam kihűlni. A késes robotgépbe dobtam a kenyeret és a diót, összeaprítottam. Aztán hozzáadtam a céklát, szezámkrémet, fokhagymát, római köményt (de nem az összeset), a citromlé felét, sót, borsot és jól összeturmixoltam. Kóstolás után még lehet igazítani az ízén.
Csoda szép színe van, az íze pedig igazán váratlan, cékla is, dió is, fűszeres is egyszerre. Kevés feta jellegű sajttal, ínyencek kecskesajttal is kipróbálhatják.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...