2013. január 1., kedd

Lencse helyett lángos



Pár éve került a családba az a szokás, miszerint Újévkor nem csak lencsét eszünk (aprópénz), hanem kicsit nagyobban játszunk és lángost sütünk (papír pénz). Idén mi sem tettünk másképp, nem apróztuk el (csak egy kis lencsesaláta formájában), a hangsúlyt a papírpénzre fektettük. Ha bejön, örülünk, ha nem, akkor is ettünk egy jót.
Nekiálltam receptet keresni, mert nem hittem el, hogy tényleg kenyértésztából kell csinálni (ha jól emlékszem ezt tavaly is végigjártam). Aztán beadtam a derekam, és a saját kenyérreceptemet vettem alapul, kicsit hígabb formában. Semmi fakszni, liszt, víz, élesztő, só és az eredmény egy tökéletes lángos.
Hozzávalók 4 kisebb darabhoz:
250 g langyos, átszitált liszt
175 ml meleg víz
½ ek só
1 tk cukor
15 g friss élesztő
olaj a sütéshez
Az élesztőt a cukorral felfuttattam 50 ml vízben. Közben átszitáltam a langyos lisztet. A lisztbe mélyedést fúrtam, beleöntöttem az élesztőt, a vizet és a sót. Összegyúrtam. Az elején eléggé ragad, de kitartó munkával sima, lágy tészta kerekedik belőle. Kicsit beolajoztam a cipót, majd lefedve, langyos helyen ¾ órát kelesztettem.
A megkelt tésztát 4 részre osztottam, kisebb golyókat formáztam, majd sütőlapra tettem, letakartam, és újra megkelesztettem. Ez kb. 20 perc volt.
Aztán egy magas falú serpenyőben, közepes lángon olajat forrósítottam. A tésztagombócokból egyenként, olajos kézzel lepényt formáltam. Itt lehet kicsit játszani, ki melyik részt szereti a lángoson. Ha ropogósan szeretjük, vékonyra lehet húzni. A több vastagabb részhez, egyenletesen vastagra kell nyújtani.
A lángost óvatosan a forró olajba tettem, majd amikor aranybarnára sült, átfordítottam. A másik felét is megsütöttem. A sütés előrehaladtával érdemes kicsit lejjebb venni a lángot, mert az olaj egyre forróbb lesz, a lángosok meg egyre hamarabb egyre sötétebbek. A kisült lángosokat papírtörlőre tettem.
Frissen, fokhagymás olívaolajjal, vagy tejföllel meg sajttal érdemes azonnal a végére járni.
Sok papírpénzért ez igazán nem nagy munka :)

Kata spájza már a facebook-on is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...