2013. január 3., csütörtök

Joghurtban pácolt sült csirkecomb



Lassan próbálok visszazökkenni a Karácsony utáni evésbe, főzésbe. Mert bármilyen hihetetlen, idén nem sürögtem a konyhában (csak másokéban). Mivel a szülőknél töltöttük a Karácsony nagy részét, nem sült hús a konyhámban, sem bejgli, de még egy morzsa süti sem. Persze nem voltam teljesen tétlen, 3 nap alatt több mint 120 bon-bon készült négyféle ízben. Idén ez volt a kariaji.
A visszazökkenés része, hogy próbálok minél kevesebbet vásárolni, és kienni mindent a mélyhűtőből, meg egy kis helyet csinálni a spájzban.
Kaptam ajándékba egy Nigella könyvet (is) (Nigella expressz), innen ez a csodás recept, ami pont megfelelt a célnak. Adott volt pár fagyott csirkecomb (a legutóbbi csirkeszétszedésből), csak joghurt kellett hozzá, fűszerekből meg sosincs hiány.
Hozzávalók 3 személyre:
6 db csirke alsó comb
250 ml joghurt (eredetileg aludttej)
2+1 ek olaj
1 gerezd fokhagyma áttörve
½ ek frissen őrölt fekete bors
½ ek só
½ tk őrölt római kömény
1 tk cukor (eredetileg juharszirup)
A páchoz összekevertem az összes hozzávalót egy jól záródó edényben, majd beleforgattam a combokat. Lezárva a hűtőbe tettem érni. Nigella a zacskóban pácolást javasolja. Ha kevés időnk van, a konyhapulton pihentessük ½ órát (max. 2-t), ha több időnk van, a hűtőbe tegyük egy éjszakára.
A sütőt előmelegítettem 220 °C-ra. A combokat egy kicsi tepsibe tettem és leöntöttem a páccal. Nagyjából 40 percet sütöttem, amíg szép színt kapott.
A hús finom, enyhén fűszeres, a sütés során is nagyon puha, szaftos maradt. Főtt rizzsel vagy egy jó kis káposztás salátával érdemes elfogyasztani. Hajrá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...