2012. június 4., hétfő

Zöldségek bundában, pakora

Pár hete nagyon fellelkesültem, amikor láttam a River Cottage legújabb részeit, a vegetáriánus szériát. Különösen tetszettek az indiai és indiai beütésű receptek. Fogtam hát magam, beszereztem rengeteg zöldséget és előszedtem a már jól ismert Isteni Ízek c. könyvecskét, ami tele van indiai receptekkel. Valamiért nagyon vágytam egy teljes értékű, húsmentes lakomára, ami nem attól lesz húsmentes, hogy kihagyom a húst, vagy valamivel helyettesítem. Kizárólag attól, ami benne van. Felderengtek vegetáriánus boldog éveim, és máris tudtam, mi lesz az első, amit el fogok készíteni. Pakora. Zöldségek bundában, olajban kisütve, valami finom joghurtos mártogatóssal.
Sajnos eredetiben még nem volt alkalmam kipróbálni, de remélem, ezt hamarosan bepótolom majd.
Zöldségek bundában, aminek csak a fantázia szabhat határt. Gyakorlatilag bármit be lehet bundázni. Én most sárgarépát, cukkinit, zöld spárgát, újhagymát, gombát és spenótot sütöttem. Lehet még hagymakarika, krumpli, padlizsán, karfiol, de akár paradicsom is. Tényleg kimeríthetetlenek a lehetőségek.
Hozzávalók 35 dkg bundás zöldséghez:
35 dkg zöldség kisebb vagy vékonyabb darabra vágva, hogy a rövid sütési idő alatt is meg tudjon puhulni
100 g csicseriborsóliszt vagy sárgaborsóliszt
½ ek őrölt koriander
½ kk kurkuma
1 kk só
1/3 kk pirospaprika
bors
1,5-2 dl víz
olaj a sütéshez
Először a lisztet átszitáljuk (én nem szitáltam át, mert elfelejtettem), csak hozzákevertem a fűszereket és apránként a vizet, hogy csomómentes legyen. Annyi vizet öntöttem hozzá, hogy a kanál hátulját befedje, de azért folyós legyen. Negyed órát pihentettem, addig előkészítettem a zöldségeket. A répát hosszában felszeleteltem, a gombát szárával együtt vágtam fel, a cukkinit felkarikáztam, a spárgát megpucoltam és keresztben kettévágtam, (hogy beleférjen a tálba). Az újhagymát és a spenótot csak megmostam, letörölgettem.
Egy magasabb falú serpenyőben olajat forrósítottam. A zöldségeket egyenként a tésztába mártottam, és óvatosan húztam ki belőle, hogy tészta is maradjon rajta, de nem gond, ha nincsenek teljesen befedve. A zöldségeket a forró olajba tettem és aranybarnára sütöttem. Papírszalvétára szedtem, aztán rácsra, hogy ne puhuljanak meg. Mivel minél forróbban érdemes fogyasztani, ne késlekedjünk a fogyasztással.
Főfogásként fűszeres rizzsel, ropogtatnivalóként mártogatóssal ettem. Abszolút megvolt a teljes értékű étel fíling, nagyon laktató. Nagyon nagy élmény volt az újhagyma és a spenót ezen elkészítési módja, amiket új oldalukról ismertem meg. A hagyma édes lett, a spenót pedig eddig még nem érzékelt ízt kapott (azért biztos a citromos-korianderes rizs is közrejátszott).
Második alkalommal joghurtos mártogatóst kevertem ki hozzá: joghurt, erős pista, petrezselyem, só, bors ízlés szerint. Egy "Csengetett Mylord?" alatt észrevétlenül el is fogyott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...