2012. június 12., kedd

Meleg spárgasaláta


Lassan kezd kibontakozni a heti egy zöldség nap. Néha csak annyi sikerül belőle, hogy a főétkezés (ebéd) húsmentes, néha reggeltől estig elvagyok a zöldségekkel és kiegészítőikkel. E saláta is egy ilyen napnak a szülötte. Önmagában is teljesen jól megállja a helyét.
A másik ok az, hogy kísérletezgetem a spárgával. Egyre többen reklamálnak a környezetemben, hogy nem igazán tudnak vele mit kezdeni. Az isteni krémlevesnél megáll a fakanál. Én sem érzem, hogy el lennénk halmozva spárga receptekkel, úgyhogy igyekszem segíteni. Hogy ne mindig csak leves legyen a spárgából.
Hozzávalók 2 személyre:
500 g zöld spárga
4 db főtt tojás
4-6 szelet bacon
2 szelet kenyér
olívaolaj
só, bors
Az öntethez:
3 ek olívaolaj
1 ek vörösborecet
1 kk dijoni mustár
só, bors
egy kis petrezselyem a tetejére
Miközben főtt a tojás, meghámoztam a spárgát, és kockára vágtam a szalonnát meg a kenyeret.
Egy serpenyőben olajat forrósítottam és megpirítottam benne a szalonnát. Amikor elkészült, szalvétára szedtem, és a serpenyőben visszamaradt zsiradékon megpirítottam a spárgát. Amikor a spárga is elkészült, megpirítottam a kenyérkockákat.
Az öntet hozzávalóit kis befőttesüvegbe töltöttem és lezárva erőteljesen összeráztam.
A spárgát, felkockázott tojást és kenyeret tányérra tettem, a spárgát leöntöttem az öntettel, végül az egészet megszórtam a sült szalonnával. Ha kell, lehet még sózni, borsozni, tetejére petrezselymet szórni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...