2012. június 21., csütörtök

Müzli saját kezűleg


Régóta váratott már magára a házilag előállított müzli. Bevallom eddig mindig boltit vettem, de pár hónapja azzal a céllal vásároltam gabona pelyheket, hogy összeállítsam saját, házi keverékemet. Sokszor olvastam már más blogokon, és legyintve rájuk hagytam, hogy hát persze hogy sokkal finomabb, mint a bolti. Hiszi a piszi.
Nem bíztam a véletlenre, Jamie (Jamie főzőiskolája c. könyvben) granoláját gondoltam kipróbálni. Azt már korábban is olvastam egy makrobiotikáról szóló könyvben, hogy a gabonapelyhet a könnyebb emészthetőség kedvéért érdemes hőkezelésnek kitenni. Ha tehát nyers müzlink van, azt érdemes megfőzni, úgy mint egy kásákat.
Jamie receptje a sütőben sütést írja elő, én viszont ebben a melegben nem akartam beindítani a sütőt, úgyhogy egy serpenyőben „futattam” meg a száraz keveréket. A mézet nem akartam kitenni hőkezelésnek, ezért azt már csak a tejjel együtt, közvetlen fogyasztás előtt teszem bele. Az olajat nem tartottam szükségesnek a serpenyős változatnál. Télen majd kipróbálom az eredeti tepsis variációt is és beszámolok, milyen lett.
Hozzávalók:
200 g gabonapehely (nálam 1:1:1:1 arányban árpa, búza, rozs, zab)
150 g vegyes aszalt gyümölcs (nálam most mazsola, áfonya, narancshéj)
150 g vegyes mag (nálam most mogyoró és mandula vegyesen)
50 g apró vegyes mag (nálam most szezámmag és lenmag vegyesen)
50 g kókuszreszelék
1 kk őrölt fahéj
Az aszalt gyümölcsöket és a mandulát, mogyorót apróra vágtam. Az aszalt gyümölcsök kivételével az összes hozzávalót összekevertem és egy serpenyőben, gyakran kevergetve, közepesnél kisebb lángon 15 percig pirítottam.
Amikor kihűlt, hozzákevertem a gyümölcsöket is és jól záródó üvegbe tettem.
Tényleg sokkal jobb, mint a bolti. Egyrészt mert eská, másrészt mert a fahéj baromira feldobja a kissé megpirult ropogós pelyheket és magokat. Ráadásul azt teszünk bele, amit akarunk (vagy ami van éppen otthon) és ily módon olyat is eszünk, amit egyébként nem gyakran. Jó módja ez a gabona- és magevésnek, ha másképp nem megy.
Készítsd el és add tovább!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...