2012. június 19., kedd

Kettőhuszonkettő: guacamole

Egy hűtőben árválkodó avokádó epedve várta felhasználását. Mivel a várakozásban kissé megérett, már nem nyert felvételt egy salátába, viszont krémnek kitűnő alapnak bizonyult. Mondjuk egy guacamoléba.
Ennek a mexikói eredetű krémnek sokféle receptje van. Alapja az avokádó, hagyma, fokhagyma, olívaolaj, citrom (vagy lime), só, bors és chili paprika vagy tabasco szósz.
Én a hagymamentes, paradicsomos változatot kedvelem. A következőképpen készült.
Hozzávalók:
1 avokádó
1 paradicsom (érdemes leforrázni és meghámozni)
1 lime
só, bors, chili (por vagy friss apróra vágva)
Az avokádót félbe vágtam, kivettem a magját, majd a gyümölcs húsát kikanalaztam egy tálba. Meglocsoltam a lime levével és összetörtem villával. A paradicsomot felkockáztam, aztán az avokádóhoz kevertem. Sóztam, borsoztam és megszórtam chilivel. Jól összekevertem és a hűtőbe tettem összeérni.
Nem csak tortilla chipsszel jó szerintem, hanem csak úgy magyarosan, kenyérrel is.
Végtelenül egyszerű és a hozzávalóktól függően abszolút jól variálható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...