2012. május 24., csütörtök

Édes pogácsa

A hátsó borító füle már régóta be van hajtva Jamie Főzőiskolájában erre az oldalra. Kipróbáltam pár receptet máshonnan, nem igazán ízlettek. Azért kapott egy utolsó esélyt a dolog. Mert ez mégiscsak Jamie lelkesítő főzőiskolája. És nem kellett csalódnom. Az állaga másnap is jó volt, már amelyik megérte a másnapot.
Hozzávalók fél adaghoz:
60 g mazsola és aszalt gyümölcs (esetünkben áfonya és mazsola)
narancslé a beáztatásukhoz (nálam most almalé)
225 g (sütőporos) liszt
1 kk sütőpor
60 g vaj
1 nagy tojás
3-5 ek tej, plusz egy kevés a kenéshez
nekem hiányzott belőle a cukor, úgyhogy 3-4 ek gyümölcscukrot még kevertem a tésztába
A sütőt előmelegítettem 220 °C-ra. Egy tálkában beáztattam az aszalt gyümölcsöket. Amíg ázott, elmorzsoltam a vajat a liszttel, sóval, sütőporral és cukorral. Villával felvertem a tojást. A tészta közepébe mélyedést készítettem, ide öntöttem a tojást, a tejet és a leszűrt gyümölcsöket. Kissé lágy tésztát gyúrtam belőle. Ha gyúrás közben túl keménynek bizonyulna, lehet hozzádolgozni még egy kis tejet.
Lisztezett deszkán nagyjából 2 cm vastagra nyújtottam a tésztát. Egy 6 cm átmérőjű szaggatóval vágtam ki a pogácsákat. Hét darab lett belőle. Tetejüket megkentem egy kis tejjel és 15 percig sütöttem. Idő közben azért rá-rá néztem, nehogy sötétebbre sikerüljön a kelleténél.
Nagyjából fél óra alatt elkészült. Nagyon finom lett. Igazi reggeli tea, kávé, kakaó mellé való kísérő. Omlós, édes, gyümölcsös, kicsit leveles, úgyhogy félálomban jól lehet bontogatni a rétegeket.
Megcsináltam. Továbbadtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...