2012. május 8., kedd

Gnocchi, rég volt


Nemrég jutott eszembe, hogy milyen régen készítettem már. Bár ha így visszagondolok, igazából most csinálom másodszor, 10 év után… Kicsit pepecselős, de én szeretem a pepecselést :)
A recept szinte első a receptes könyvemben (úgyhogy tényleg régen volt) és akkor még nem írtam mellé, honnan származik. Igazából pontos útmutatást nem is lehet adni, mert a tészta végkimenetele nagyban fog függeni a krumplitól (fajta, „évjárat”, állapot). Dolce Vita oldalán bővebben is olvashattok az eredetéről, készítéséről.
Rengeteg lehetőség rejlik benne. Végtelenül variálható: friss fűszernövényekkel, spenóttal, sütőtökkel, céklával, stb.
Én Jamie féle villámgyors paradicsomszósszal öntöttem nyakon, a Zuram amolyan magyarosan: tejföllel és sajttal ette.
Hozzávalók:
½ kg krumpli (lehetőleg lisztesebb fajta)
100 g liszt, amiből 3 ek durumliszt, 4-5 ek pedig teljes kiőrlésű liszt (ez utóbbi ízlés kérdése)
1 tojás sárgája
só, bors, szerecsendió
+ ½ csokor petrezselyem
Sok-sok liszt a szaggatáshoz
A krumplit megfőztem és a vízben hagytam kihűlni. Megpucoltam, és áttörtem krumplinyomóval. Hozzákevertem a lisztet, a tojássárgáját, végül sóztam, borsoztam és szórtam bele egy csipetnyi őrölt szerecsendiót. Az apróra vágott petrezselymet a végén gyúrtam bele.
Feltettem egy nagy fazék vizet forrni. Amíg melegedett a víz, kiszaggattam a nudlikat. Lisztes kézzel, lisztes deszkán ujjnyi vastagra nyújtottam a tésztát, aztán hosszú hengereket formáltam belőle. Ezt 2-3 cm-es darabokra vágtam és lelapítottam villával. Adtam egy kicsit a külsőségekre is. (Mivel már nagyon éhes voltam, kissé nagyra sikerültek a gnocchik. De ez már csak ilyen, én kókuszgolyó-effektusnak hívom: ahogy fogy a türelem, egyre nagyobbak a golyók.)
Amikor felforrt a víz, beletettem a sót és még mindig lisztes kézzel a vízfürdőbe dobtam a gombócokat. Amikor feljönnek, akkor már jó. Szűrőkanállal tálba szedtem őket és összekevertem egy kis olívaolajjal.
Nem bonyolult, de érdemes előkotorni a nagyi kötényét, mert igen lisztes tevékenység. Olvadós, omlós, nem ragacsos, könnyen csúszik. A petrezselyem nagyon megdobja az ízét.
Kár volt így elhanyagolnom ezt a remek ételt.
Olaszosan vagy magyarosan, de tessék kipróbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...