2012. május 23., szerda

Spenótos penne, bacon-nel és tejszínnel


Kicsit furcsa, de ez a recept még nem szerepelt a blogon, pedig elég gyakran esszük. Télen a zöld miatt, nyáron a spenótszezon miatt.
Végtelenül egyszerű és jó módja a spenótot ellenzők lekenyerezésének. Mert a spenótvilág nem csak főzelékből áll. Ha már túl vagyunk a spenótlevesen, a spenótos húsokon, töltött spenóton, ideje egy kis tésztának. Nagy mókusok tésztába is gyúrhatják, a bátortalanabbak csak keverjék hozzá az alábbi módon.
Hozzávalók:
25 dkg tisztított, feldarabolt spenót (télen mirelit)
20 dkg tészta
5 dkg bacon
2 dl tejszín
1 gerezd fokhagyma
1 kk chili
1-2 ek medvehagyma vagy snidling
só, bors, olívaolaj
A tésztát megfőztem. Közben egy magas falú serpenyőben az olívaolajon megpirítottam a szalonnát és külön tálkába szedtem. A visszamaradt olajra (zsírra) rádobtam a spenótot, fokhagymát és a medvehagymát és addig pirítottam, amíg éppen összeesett. Akkor rászórtam a chilit, ráöntöttem a tejszínt és addig főztem, amíg kicsit besűrűsödött. Ha bő levet hagyunk neki, a tészta fel fogja szívni, ezt nem mindenki szereti. A kisült szalonnát a végén adtam hozzá, hogy ropogós maradjon.
Ízlés szerint reszelt sajtot is lehet szórni a tetejére, de sajt nélkül is megállja a helyét.
Édeskés, csípős, mégis spenótos, és teljes mértékben laktató. Olvadós spenót, lágy tejszín, és ropogós szalonna találkozása ez.
Ha már unjátok a spenótos csirkét, próbáljátok ki ezt is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...