2013. február 21., csütörtök

Pesztós aszalt paradicsomos lepényke (vagy mi)



Igazából nem tudom, minek nevezzem. Ciabattának semmiképp, zsömlének sem. Valahol a kettő között. Lepény? Párna? Mindegy is, a lényeg nem a neve, hanem az íze.
Történt ugyanis, hogy felbontottam a kincstári pesztót, de féltem, hogy nem fog időben elfogyni és megromlik (a Zuram nincs oda érte, egyedül kell megennem). Ezért elgondolkodtam, mi mindenbe lehet még felhasználni, hogy ne utáljam meg egy életre. Első körben erre jutottam. Csak hogy a tél utolsó napjaiban legyen egy kis nyári hangulatom.
Hozzávalók 8-10 db-hoz:
500 g liszt
30 g friss élesztő
300 ml langyos víz
3 ek olívaolaj
1 tk só
2 ek zöld pesztó (én az aldiban vettem)
4 szem aszalt paradicsom apróra vágva
A lisztet tálba szitáltam. Közepébe mélyedést készítettem, és belemorzsoltam az élesztőt. Ezt egy kevés vízzel elkevertem, és 10 percig hagytam állni. Aztán beletettem a sót is és összegyúrtam. Dagasztottam. Végül langyos helyen hagytam pihenni. Amikor a duplájára kelt, kinyomkodtam belőle a levegőt és rákentem a pesztót. Megszórtam a paradicsommal és jól összegyúrtam, amíg az egész összeállt. Kitartás! Először szétesik, aztán magához tér és összeragad.
Lisztezett deszkán hüvelykujjnyi vastagra nyújtottam, és igyekeztem téglalapokat vágni. 8-10 db lesz belőle. Sütőfóliával bélelt sütőlemezre tettem őket, és letakarva hagytam duplájára kelni (30-40 perc).
Közben a sütőt előmelegítettem 200 °C-ra. A megkelt párnácskákat nagyjából 20 percig sütöttem.
Önmagában is jó, de egy kis sajtkrémmel (például ezzel) és olajbogyóval az igazi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...