2012. október 1., hétfő

Pórés, gombás, csirkés pite



Inkább ál-pite, mert a tészta nem omlós, hanem leveles, de így sokkal jobban néz ki. A lényeg, hogy zöldséges csirkeragu gőzölög a tészta alatt.
Jamie 30 perces kajáiban láttam hasonló receptet, de mivel nem találtam meg a pontos leírást, mentem a saját fejem után. Úgyhogy kicsit erőszakos leszek és a receptet magaménak tekintem. Már csak azért sem lesz 30 perces, mert a tészta 35 percig sült, de az összerakáshoz 10-15 perc is elég volt. Elégedett vagyok.
Egy hiba volt csak a rendszerben, az aldis leveles tészta előre ki van porciózva, így nehéz pontosan lefedni a cuccot. Ezért azt javaslom, olyat szerezzetek be, amit csak kicsit nyújtani kell, de egyben van.
Hozzávalók 2 nagyon éhes megtermett férfinak vagy 3 normál fogyasztású felnőttnek:
Kb. 20 x 30 cm-es tepsihez
40 dkg csirkemell
1 nagy póré
30 dkg gomba
½ l csirke húsleves (lehet kockából is)
1 ek mascarpone vagy sajtkrém
1 tk mustár
1 ek liszt
olívaolaj, diónyi vaj
só, bors, csipet szerecsendió
500 g leveles tészta (lehetőleg egyben legyen)
1 db tojás a kenéshez
A húst felkockáztam. A pórét megtisztítottam és először hosszában négybe vágtam, aztán felkockáztam. A gombát megmostam és tönkjével együtt felszeleteltem. A húsleves nagy részét felforraltam.
Egy serpenyőben kevés olívaolajat forrósítottam, felolvasztottam benne a vajat. Rádobtam a pórét és pár percig pirítottam, aztán a húst, és fehéredésig sütöttem. Végül hozzáadtam a gombát, sóztam, borsoztam és megszórtam egy kis szerecsendióval.
A sütőt előmelegítettem 200 °C-ra. A húsleves egy kisebb részében (kb. 1 dl) csomómentesen elkevertem a lisztet. A csirkéhez adtam a mustárt, a lisztes keveréket, a sajtkrémet, végül felöntöttem a húslevessel és jól összekevertem. Pár percig kisebb lángon forraltam. Amikor elkészült, tepsibe öntöttem, befedtem a tésztával, de nem légmentesen, hogy a ragu sütés alatt be tudjon sűrűsödni. A tésztát megkentem a felvert tojással és betoltam a sütőbe. Addig sütöttem, amíg a tészta feljött és szép színt kapott.
Nem gondoltam, hogy ennyire jó lesz, kicsit féltem, hogy nem fog feljönni a tészta. Selymes ragu, ropogós tészta, na meg látványnak sem utolsó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...